Food for thought

EFMI Business School publiceert op deze website met regelmaat podcasts, columns, academic food updates, blogs en onderzoeksartikelen, waarin thema’s worden besproken die relevant zijn voor u als food professional.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen en beluisteren. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

Gezondheid en duurzaamheid

In deze uitzending van het EFMI Food Café spreekt presentator Laurens Sloot achtereenvolgens met Peter Garstenveld (Distrifood/Foodmagazine), Charlotte Linnebank (Questionmark) en Mark Soetman (Radio Magnetic Freezing).

Nieuwe EFMI-studie: de Impact van PICNIC in Food Retail

In deze studie kijken we naar PICNIC’s klantenpropositie, het bereik en de kenmerken van het verzorgingsgebied.

‘Big Data’ en ‘Big Insight’

In deze column plaatst Koen Hazewinkel kanttekeningen bij de groeiende invloed van big data.

De meerwaarde van samenwerking in versketens

Een nieuwe aflevering met daar in o.a. het "Rondje langs de velden" met Peter Garstenveld (Distrifood) en een interview met Melanie Murk (MurKeyBusiness) en Maurits Steverink (TrueFoodProjects) over samenwerking in versketens.

Wanneer switchen online shoppers van supermarkt?

Wat zijn de ‘drivers’ van switchgedrag in een online supermarktcontext?

Bricks én clicks: 1+1=3?

Zorgt de combinatie van bricks en clicks echt voor loyalere klanten?

Hoe belangrijk is het een product aan te raken bij proeven in de supermarkt?

Hoe kunnen sampling acties op de winkelvloer het beste worden uitgevoerd?

Consumentenreacties op een serie aanbiedingen in de supermarkt

Hoe reageren shoppers op een serie kortingen op verschillende producten tijdens dezelfde (online) shoppingtrip?

Foodsector staat voor cruciale T-splitsing

De boeren trokken ‘en masse’ met de tractor naar het RIVM, de provinciehuizen en het Malieveld. Hebben zij gelijk?

Nieuwe EFMI-studie: Merkartikelfabrikanten en hun prijspromoties: een strategisch dilemma

Hoe kijken merkartikelfabrikanten naar de ontwikkeling van de promotiedruk, wat zijn hun motieven bij de inzet van prijspromoties en wat zijn mogelijke drempels bij het reduceren van die inzet?

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.