Data-driven Retail & Trade Marketing

Werken met big data in de FMCG-sector

Samen met PRIME Retail & Trade Solutions heeft EFMI Business School een collegereeks ontwikkeld bestaande uit 7 online sessies en een ‘werken met data’ workshop bij het EFMI om managers in de FMCG-sector meer eigen te maken met de wijze waarop Big Data gebruikt kunnen worden om winkels, assortimenten, schappen, promoties en prijzen te optimaliseren.

De hoeveelheid data die beschikbaar is neemt namelijk in rap tempo toe (bijv. klantenkaartdata, Superscanner-data, winkeldata). Deze data zijn uitermate geschikt om de day-to-day business verder te optimaliseren, maar veel managers met een commerciële, marketing-, IT- of analytische functie zijn nog op zoek naar de wijze waarop zij hun beslissingen meer fact-based en data-driven kunnen maken, zonder zelf de regie op hun categorie of merk te verliezen.

In de 7-delige collegereeks + een workshop van een halve dag praten specialisten vanuit de wetenschap, EFMI, Prime en diverse sprekers uit de praktijk u bij over wat er allemaal speelt in de wereld van Big Data en hoe we die kunnen toepassen in ons dagelijkse werk.

Lees meer in de informatiebrochure  of  Schrijf in voor de informatiesessie

De opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing is een collegereeks, bestaande uit 7 online sessies en een ‘werken met data’ workshop. Aan de orde komen:

> Werken met big data
> Data-driven category management
> Assortment optimization
> Local pricing en dynamic pricing
> Smart promotions
> Data-driven marketing met klantdata
> De supermarkt als platform
> Workshop data-analyse in de praktijk

Specialisten vanuit de wetenschap, EFMI, Prime en de praktijk delen hun actuele kennis, visies en ervaringen.

Professionals in de FMCG-sector met een academisch of HBO-denkniveau en ruime professionele werkervaring. Voorbeeldfuncties:
– Trade marketeer/accountmanager
– Customer development manager
– Inkoper
– Prijs- en promotiemanager
– Category manager/assortimentsmanager
– Formulemanager
– Shopper marketeer
– Shopper insights manager
– Research manager
– Overige data-driven professionals

– Diepgaande kennis opdoen over data-driven decision making
– Gratis toegang tot de EFMI Shopper Monitor via het PRIME-platform (6 maanden)
– Ervaren docenten uit wetenschap en praktijk
– Interactie en discussie met medecursisten die elk hun perspectief en ervaringen inbrengen
– Collegesessies vinden online plaats, dus tijdefficiënt
– Programma met oog voor de praktische toepasbaarheid

Wilt u meer weten over de opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing? Vraag dan de brochure aan via onderstaand contactformulier of neem rechtstreeks contact op met Thijs Kegelaar via (035) 303 7777 of kegelaar@efmi.nl.

NB: Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt

Prof. dr. Laurens Sloot (programmadirecteur)

Op steeds meer plaatsten en momenten wordt ons gedrag vastgelegd en opgeslagen in databases. Deze data kunnen bedrijven een schat aan interessante inzichten opleveren, waarmee consumenten beter bediend kunnen worden en processen gestroomlijnd. Toch worstelen veel retailers en leveranciers met hoe zij de vele datastromen overzichtelijk en analyseerbaar kunnen opslaan, zodat de juiste inzichten sneller boven tafel komen. In nauwe samenwerking met PRIME Retail & Trade Solutions heeft EFMI Business School daarom de opleiding ‘Data-Driven Retail & Trade Marketing’ ontwikkeld voor professionals in de FMCG-sector.

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.

× Stel uw vraag via Whatsapp