Data-driven Retail & Trade Marketing
Werken met big data in de FMCG-sector
De hoeveelheid data die beschikbaar is neemt in rap tempo toe (bijv. klantenkaartdata, Superscanner-data, winkeldata). Deze Big Data kunnen bedrijven een schat aan interessante inzichten opleveren, waarmee consumenten beter bediend kunnen worden en processen gestroomlijnd. Toch worstelen veel retailers en leveranciers met hoe zij de vele datastromen overzichtelijk en analyseerbaar kunnen opslaan, zodat de juiste inzichten sneller boven tafel komen.
EFMI Business School heeft in nauwe samenwerking met PRIME Retail & Trade Solutions een collegereeks ontwikkeld bestaande uit 6 online middagcolleges en 2 ‘fysieke’ colleges (workshops) bij het EFMI om managers in de FMCG-sector meer eigen te maken met de wijze waarop Big Data kunnen worden gebruikt om winkels, assortimenten, schappen, promoties en prijzen te optimaliseren.
Key benefits
Diepgaande kennis over data-driven decision making
Gratis toegang tot de EFMI Shopper Monitor via het PRIME-platform (6 maanden)
Ervaren docenten uit wetenschap en praktijk
Interactie en discussie met medecursisten die elk hun perspectief en ervaringen inbrengen
Collegesessies vinden online plaats, dus tijdefficiënt
Programma met oog voor de praktische toepasbaarheid
Voor geïnteresseerden organiseren we op woensdag 6 juli a.s. (16-17 uur) een online informatiesessie.
De opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing is een collegereeks, bestaande uit 6 online sessies en 2 fysieke colleges (workshops) bij EFMI op Kasteel Groeneveld in Baarn. Aan de orde komen:
> Werken met big data
> Data-driven category management
> Assortment optimization
> De supermarkt als platform (workshop)
> Local pricing en dynamic pricing
> Smart promotions
> Data-driven marketing met klantdata
> Data-analyse in de praktijk (workshop)
Topdocenten vanuit het EFMI, de wetenschap en databedrijven wisselen elkaar af en delen hun actuele kennis, visies en ervaringen.
Professionals in de FMCG-sector met een academisch of HBO-denkniveau en ruime professionele werkervaring. Voorbeeldfuncties:
– Trade marketeer/accountmanager
– Customer development manager
– Inkoper
– Prijs- en promotiemanager
– Category manager/assortimentsmanager
– Formulemanager
– Shopper marketeer
– Shopper insights manager
– Research manager
– Overige data-driven professionals
De opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing bestaat uit 8 (halve) lesdagen verspreid over een periode van 5 maanden.
Wilt u meer weten over de opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing? Vraag dan de brochure aan via onderstaand contactformulier of neem rechtstreeks contact op met Erjen van Nierop via (035) 303 7777 of vannierop@efmi.nl.
Prof. dr. Laurens Sloot (programmadirecteur)
Op steeds meer plaatsten en momenten wordt ons gedrag vastgelegd en opgeslagen in databases. Deze data kunnen bedrijven een schat aan interessante inzichten opleveren, waarmee consumenten beter bediend kunnen worden en processen gestroomlijnd. Toch worstelen veel retailers en leveranciers met hoe zij de vele datastromen overzichtelijk en analyseerbaar kunnen opslaan, zodat de juiste inzichten sneller boven tafel komen. In nauwe samenwerking met PRIME Retail & Trade Solutions heeft EFMI Business School daarom de opleiding ‘Data-Driven Retail & Trade Marketing’ ontwikkeld voor professionals in de FMCG-sector.