Data-driven Retail & Trade Marketing

Werken met big data in de FMCG-sector

Brochure Data-driven Retail & Trade Marketing

De hoeveelheid data die beschikbaar is neemt in rap tempo toe (bijv. klantenkaartdata, Superscanner-data, winkeldata). Deze Big Data kunnen bedrijven een schat aan interessante inzichten opleveren, waarmee consumenten beter bediend kunnen worden en processen gestroomlijnd. Toch worstelen veel retailers en leveranciers met hoe zij de vele datastromen overzichtelijk en analyseerbaar kunnen opslaan, zodat de juiste inzichten sneller boven tafel komen.

EFMI Business School heeft in nauwe samenwerking met PRIME Retail & Trade Solutions een collegereeks ontwikkeld bestaande uit 7 online middagcolleges en een workshop ‘data-analyse in de praktijk’ bij het EFMI om managers in de FMCG-sector meer eigen te maken met de wijze waarop Big Data kunnen worden gebruikt om winkels, assortimenten, schappen, promoties en prijzen te optimaliseren.

Key benefits

Diepgaande kennis over data-driven decision making
Gratis toegang tot de EFMI Shopper Monitor via het PRIME-platform (6 maanden)
Ervaren docenten uit wetenschap en praktijk
Interactie en discussie met medecursisten die elk hun perspectief en ervaringen inbrengen
Collegesessies vinden online plaats, dus tijdefficiënt
Programma met oog voor de praktische toepasbaarheid

De 2e leergang van deze (online) collegereeks start in november 2021. Voor geïnteresseerden organiseren we op dinsdag 31 augustus a.s. een online informatiesessie.

Brochure Data-driven Retail & Trade Marketing Online informatiesessie Data-driven Retail & Trade Marketing Inschrijven Data-driven Retail & Trade Marketing
 
 

De opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing is een collegereeks, bestaande uit 7 online sessies en een ‘werken met data’ workshop. Aan de orde komen:

> Werken met big data
> De supermarkt als platform
> Data-driven category management
> Assortment optimization
> Local pricing en dynamic pricing
> Smart promotions
> Data-driven marketing met klantdata
> Workshop data-analyse in de praktijk

Topdocenten vanuit het EFMI, de wetenschap en databedrijven wisselen elkaar af en delen hun actuele kennis, visies en ervaringen.

Professionals in de FMCG-sector met een academisch of HBO-denkniveau en ruime professionele werkervaring. Voorbeeldfuncties:
– Trade marketeer/accountmanager
– Customer development manager
– Inkoper
– Prijs- en promotiemanager
– Category manager/assortimentsmanager
– Formulemanager
– Shopper marketeer
– Shopper insights manager
– Research manager
– Overige data-driven professionals

De opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing bestaat uit 8 (halve) lesdagen verspreid over een periode van 5 maanden.

Wilt u meer weten over de opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing? Vraag dan de brochure aan via onderstaand contactformulier of neem rechtstreeks contact op met Thijs Kegelaar via (035) 303 7777 of kegelaar@efmi.nl.

NB: Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt

Prof. dr. Laurens Sloot (programmadirecteur)

Op steeds meer plaatsten en momenten wordt ons gedrag vastgelegd en opgeslagen in databases. Deze data kunnen bedrijven een schat aan interessante inzichten opleveren, waarmee consumenten beter bediend kunnen worden en processen gestroomlijnd. Toch worstelen veel retailers en leveranciers met hoe zij de vele datastromen overzichtelijk en analyseerbaar kunnen opslaan, zodat de juiste inzichten sneller boven tafel komen. In nauwe samenwerking met PRIME Retail & Trade Solutions heeft EFMI Business School daarom de opleiding ‘Data-Driven Retail & Trade Marketing’ ontwikkeld voor professionals in de FMCG-sector.

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.