Food for thought

Periodiek verschijnen er columns en academic food updates van de hand van EFMI-medewerkers in vakbladen als Foodpersonality en Foodmagazine. Ook ‘schrijven’ zij blogs voor de EFMI-website, waarin zij hun visie geven op ontwikkelingen in de food sector.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

Hoe ziet de optimale marketing rond lokaal eruit?

Wat is de meest optimale communicatie (labeling) op verpakkingen van lokale producten?

Kruisbestuiving

Kruisbestuiving blijkt ondanks grote verschillen toch te werken. Een open mind en willen leren zijn randvoorwaarden.

Staan consumenten open voor ‘onvolmaakt’ vers?

Hoe kunnen consumenten er op kostenefficiënte wijze worden aangespoord om 'onvolmaakt' vers, zoals de Buitenbeentjes van Albert Heijn, te kopen?

Het brancheoverzicht 2019: fake news of niet?

Is Picnic Jumbo's volgende prooi? En meldt Amazon zich in Zaandam voor bol.com? Het brancheoverzicht 2019: fake news of niet?

Komt de onlinegeest uit de fles?

Waarom de overname van Whole Foods door Amazon sneller dan gedacht effect op het NL supermarktkanaal zal hebben.

De ene ‘nudge’ is de andere niet

Helpen kleine duwtjes de consument op de goede weg naar een ander en beter aankooppatroon?

‘Serviceretailers aller landen, verenigt u’

Laurens Sloot legt in deze column uit waarom serviceretailers in zijn ogen anders moeten gaan inkopen

Welke impact heeft shopper marketing op het succes van nieuwe producten?

Over de impact van upper funnel en lower funnel shopper marketing op het succes van nieuwe producten

Stel, als Aldi en Lidl groeien

Stel, beide discounters in Nederland groeien. Hoe gaan de fullserviceformules daarop reageren?

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.

× Stel uw vraag via Whatsapp