Food for thought

Periodiek verschijnen er columns en academic food updates van de hand van EFMI-medewerkers in vakbladen als Foodpersonality en Foodmagazine. Ook ‘schrijven’ zij blogs voor de EFMI-website, waarin zij hun visie geven op ontwikkelingen in de food sector.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

Leidt maatschappelijk verantwoord ondernemen tot loyalere klanten?

Welk effect heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) op de waardering en loyaliteit van klanten?

Picnic maakt supers nerveus. En terecht.

Picnic brengt in marktgebieden waar het de boodschappen bezorgt, klaarblijkelijk iets teweeg bij de supermarktconsument. Maar hoe krijgt Picnic dat voor elkaar?

Wie koopt biologische producten?

In deze editie van de EFMI Academic Food Update bespreekt Erjen van Nierop een studie naar kopers van biologische producten.

8 man net zo rijk als de 3,6 miljard armsten

De ongelijkheid wereldwijd is dus enorm en groeiende. Maar hoe zit het eigenlijk met de ongelijkheid in ons kleine kikkerlandje?

Doorpakken of doorfeesten

De winstcijfers van vele bedrijven, ook in food, laten record naar record zien. Tijd dus om de champagneflessen te ontkurken! Of toch niet?

Een alternatief voedselnetwerk: wat je er (niet) mee kunt

EFMI Academic Food Update over de rol van de zogenaamde 'alternative food networks' als het gaat om de transformatie naar een duurzamere voedselketen.

Wat is de impact van spaaracties met directe beloning op aankopen van klanten?

EFMI Academic Food Update over de vraag welke impact spaaracties met een directe beloning hebben op het aankoopgedrag van consumenten.

Geld is niet waardevol

Waarom bekruipt mij zo vaak het gevoel dat in bijna alle aspecten van bedrijfsvoering geld een doel op zich geworden is?

Effectiviteit van prijs en reclame gedurende de vraagcyclus

In deze editie van de EFMI Academic Food Update kijkt Erjen van Nierop naar hoe effectief prijs en reclame worden ingezet tijdens de vraagcyclus.

A-merken zijn nog geen reddingsboei voor Aldi

Hoe zinvol is het voor Aldi en (wellicht binnenkort) Lidl om A-merken aan het assortiment toe te voegen?

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.