Food for thought

EFMI Business School publiceert op deze website met regelmaat podcasts, columns, academic food updates, blogs en onderzoeksartikelen, waarin thema’s worden besproken die relevant zijn voor u als food professional.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen en beluisteren. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

Nieuwe EFMI-studie: Foodbedrijven en de impact van coronascenario’s op hun performance in 2020-2021

Inmiddels is duidelijk dat de Nederlandse economie door de coronacrisis een recessie tegemoet gaat. Hoe langdurig en diep die recessie gaat worden is vooralsnog onzeker. Veel hangt af van de wijze waarop het coronavirus zich in de komende periode in Nederland gaat verspreiden en de duur en invulling van de contactbeperkende maatregelen. In deze EFMI-studie kijken we naar de huidige en toekomstige impact van de coronacrisis op Nederlandse foodbedrijven.

Verschilt promotie-effectiviteit over kanalen?

Welke communicatiekanalen gebruiken shoppers voor het vinden van promoties en hoe verschilt de promotiegevoeligheid tussen de verkoopkanalen?

Podcast EFMI Food Café – 3 mei 2020

Podcast met Peter Garstenveld, Frank Quix en Hans Eysink Smeets over de toekomst van de winkelstraat.

(Video)podcast EFMI Food Café (28-4-2020)

Een stevig tweegesprek over de uitdagingen die voor ons liggen en de vraag of de coronacrisis een keerpunt kan betekenen.

DeSupermarktDatZijnWij

Column van Marcel van Aalst over de supermarktontwikkelingen tijdens de coronacrisis.

(Video)podcast EFMI Food Café (8 april 2020)

In deze (video)podcast spreekt Laurens met Marian Geluk (FNLI) en Marc Jansen (CBL) over de impact van de coronacrisis op de levensmiddelensector.

Nieuwe EFMI-studie: Hoe NL shoppers hun boodschappen doen tijdens de coronacrisis

In deze studie kijken we in het bijzonder naar de kanaal- en formulekeuze, het koopgedrag en de product- en (huis)merkkeuzes van shoppers.

Prijspromoties op fairtrade producten: wel of niet verstandig?

Wat is de impact van prijspromoties op het keuzegedrag van shoppers als het gaat om fairtrade producten?

(Video)podcast EFMI Food Café – 1 april 2020

In deze (video)podcast spreekt Laurens met Peter Garstenveld (Distrifood/Foodmagazine), Erik Hemmes (supermarktexpert) en Jan-Willem Grievink (FSIN) over de ontwikkelingen in de foodsector en de wijze waarop foodretail en foodservice omgaan met de coronacrisis.

Nieuwe EFMI-studie: Coronacrisis en de invloed op het sentiment van Nederlandse shoppers

In dit rapport presenteren we de uitkomsten van een online shopperonderzoek onder ruim 800 Nederlandse boodschappers naar de invloed van de coronacrisis op het shoppersentiment. Dataverzameling heeft plaatsgevonden in het weekend van 28-29 maart 2020.

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.

× Stel uw vraag via Whatsapp