Food for thought

EFMI Business School publiceert op deze website met regelmaat podcasts, columns, academic food updates, blogs en onderzoeksartikelen, waarin thema’s worden besproken die relevant zijn voor u als food professional.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen en beluisteren. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

Imagocampagne gaat Aldi redden. Natuurlijk wel?!

Aldi Nederland investeert fors in het Aldi-merk. De vraag is alleen of men daar in Culemborg niet tien jaar te laat mee is.

Is vorm van belang bij de productkeuze?

Heeft de mate waarin de verpakking breed en laag versus smal en hoog is invloed op de aantrekkelijkheid van een product?

Vier vraagstukken voor na de coronacrisis

Wat als straks de coronacrisis voorbij is en we weer terugvallen naar meer herkenbare groei- en ontwikkelingscijfers in onze sector? Wat zijn dan de vraagstukken?

Spant Den Haag het paard achter de wagen?

Laurens Sloot spreekt zijn ergernis uit over de wijze waarop in Den Haag met onze agrisector wordt omgesprongen

Wat vindt u normaal?

Nederland zucht, steunt en kraakt: we willen terug naar ‘normaal’. Maar wat is ‘normaal’ eigenlijk?

Beïnvloedt de lay-out van prijslabels de productkeuze?

Hoe beïnvloedt de lay-out van eenheidsprijslabels (positie, lettergrootte, kleuren, et cetera) de oogbewegingen van shoppers tijdens het beslissingsproces?

Podcast EFMI Food Café – 14 juni 2020

Podcast met Peter Garstenveld en Aalt Dijkhuizen over de toekomst van de agrofood-sector

Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner

Een analyse van de actuele prijs- en promotieontwikkelingen in het Nederlandse supermarktkanaal in de periode van week 36-2019 t/m week 18-2020

Nieuwe EFMI-studie: Foodbedrijven en de impact van coronascenario’s op hun performance in 2020-2021

In deze EFMI-studie kijken we naar de huidige en toekomstige impact van de coronacrisis op de performance van Nederlandse foodbedrijven.

Verschilt promotie-effectiviteit over kanalen?

Welke kanalen gebruiken shoppers voor het vinden van promoties en hoe verschilt de promotiegevoeligheid tussen de verkoopkanalen?

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.