EFMI Managementrapporten
Toegang tot exclusieve kennis
EFMI-bedrijfsleden ontvangen jaarlijks vier exclusieve, state-of-the-art managementrapporten die gebaseerd zijn op actuele studies naar beleidsrelevante thema’s en ontwikkelingen. Daarnaast ontvangen zij periodieke updates, factsheets en andere EFMI-kennisproducten en krijgen zij exclusief toegang tot EFMI Online, waar bedrijfsleden de EFMI-managementrapporten en andere kennisproducten kunnen downloaden.
Centrale researchthema’s
De EFMI-studies kunnen grofweg worden ingedeeld naar vier centrale managementthema’s:
1. Retail- en leveranciersontwikkelingen
2. Consumenten-, shopper- en foodtrends
3. Brand en retail management
4. Category management en trade marketing
Het EFMI hanteert in haar studies diverse onderzoeksmethoden en -technieken, zowel kwantitatief als kwalitatief. Het EFMI beschikt over een aantal continu lopende onderzoeksinstrumenten, waaronder de EFMI Shopper Monitor (n=2.500 op jaarbasis) en de EFMI Food Executive Monitor.
EFMI Online
EFMI Bedrijfsleden hebben toegang tot het online publicatie-archief EFMI Online. Hier kunnen zij alle EFMI-managementrapporten in pdf downloaden. Bent u werkzaam voor een bedrijf dat EFMI Bedrijfslid is, maar heeft u nog geen login voor EFMI Online? Dan kunt u deze aanvragen met behulp van uw zakelijke e-mailadres.
Inloggen op EFMI Online Login aanvragen
Voorbeelden EFMI-studies
In de afgelopen tijd zijn o.a. de volgende EFMI-managementrapporten verschenen:
EFMI-studie naar shoppers en online boodschappen doen
EFMI-studie naar het verdienmodel van supermarktondernemers
EFMI-studie naar internationale retailallianties
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Nieuwe EFMI-studie: De Strijd om het Supermarktschap 1998-2023
EFMI Update: De Relatie tussen Shoppers en A-merken
Nieuwe EFMI-studie: Streekassortiment als aanjager van omzet, winkeltevredenheid en klantenbinding
Nieuwe EFMI-studie: Van Kostprijs tot Supermarktprijs
Weer een nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Nieuwe EFMI-studie: Een duur geintje
Nieuwe EFMI-studie: Foodservice als groeibriljant? Nieuwe omzetkansen in de supermarkt
Nieuwe EFMI-studie: (Grond)stof tot nadenken
Nieuwe EFMI-studie: De meerwaarde van social media vanuit marketingperspectief
Nieuwe EFMI-studie: Locatie, locatie, locatie