EFMI Managementrapporten

Toegang tot exclusieve kennis

EFMI-bedrijfsleden ontvangen jaarlijks vier exclusieve, state-of-the-art managementrapporten die gebaseerd zijn op actuele studies naar beleidsrelevante thema’s en ontwikkelingen. Daarnaast ontvangen zij periodieke updates, fact sheets en andere EFMI-kennisproducten en krijgen zij exclusief toegang tot EFMI Online, waar bedrijfsleden de EFMI-managementrapporten en andere kennisproducten kunnen downloaden.

Centrale researchthema’s

De EFMI-studies kunnen grofweg worden ingedeeld naar vier centrale managementthema’s:
1. Retail- en leveranciersontwikkelingen
2. Consumenten-, shopper- en foodtrends
3. Brand en retail management
4. Category management en trade marketing

Het EFMI hanteert in haar studies diverse onderzoeksmethoden en -technieken, zowel kwantitatief als kwalitatief. Het EFMI beschikt over een aantal continu lopende onderzoeksinstrumenten, waaronder de EFMI Shopper Monitor (n=2.500 op jaarbasis) en de EFMI Food Executive Monitor.

Voorbeelden EFMI-studies

In de afgelopen tijd zijn o.a. de volgende EFMI-managementrapporten verschenen:

EFMI 2017-02 – A-merken bij Aldi en Lidl; een inventarisatie van learnings en visies in binnen- en buitenland
EFMI 2017-01 – 100 jaar supermarkt; een studie naar het geheim achter een succesvol businessmodel
EFMI 2016-04 – Het huwelijk tussen Ahold en Delhaize; de impact van de fusie door de ogen van de branche
EFMI 2016-03 – De strijd tussen huismerk en A-merk; een managerial update o.b.v. nieuwe academische inzichten
EFMI 2016-02 – HelloFresh – Hype of sustainable business model?! Een analyse van de performance van het HelloFresh-concept
EFMI 2016-01 – Online Food Retail in Nederland; een analyse van de groeipotentie richting 2020-2025

EFMI Online

EFMI Bedrijfsleden hebben toegang tot het online publicatie-archief EFMI Online. Hier kunnen zij alle EFMI-managementrapporten in pdf downloaden. Bent u werkzaam voor een bedrijf dat EFMI Bedrijfslid is, maar heeft u nog geen login voor EFMI Online? Dan kunt u deze aanvragen met behulp van uw zakelijke e-mailadres.

Inloggen op EFMI Online Login aanvragen

 

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.