Food for thought

EFMI Business School publiceert op deze website met regelmaat podcasts, columns, academic food updates, blogs en onderzoeksartikelen, waarin thema’s worden besproken die relevant zijn voor u als food professional.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen en beluisteren. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

Wanneer switchen online shoppers van supermarkt?

Wat zijn de ‘drivers’ van switchgedrag in een online supermarktcontext?

Bricks én clicks: 1+1=3?

Zorgt de combinatie van bricks en clicks echt voor loyalere klanten?

Hoe belangrijk is het een product aan te raken bij proeven in de supermarkt?

Hoe kunnen sampling acties op de winkelvloer het beste worden uitgevoerd?

Consumentenreacties op een serie aanbiedingen in de supermarkt

Hoe reageren shoppers op een serie kortingen op verschillende producten tijdens dezelfde (online) shoppingtrip?

Foodsector staat voor cruciale T-splitsing

De boeren trokken ‘en masse’ met de tractor naar het RIVM, de provinciehuizen en het Malieveld. Hebben zij gelijk?

Nieuwe EFMI-studie: Merkartikelfabrikanten en hun prijspromoties: een strategisch dilemma

Hoe kijken merkartikelfabrikanten naar de ontwikkeling van de promotiedruk, wat zijn hun motieven bij de inzet van prijspromoties en wat zijn mogelijke drempels bij het reduceren van die inzet?

Hij uit Veghel en hij uit Zaandam

De nieuwe campagne van ’s lands grootste kruidenier heeft veel stof doen opwaaien. Boos stof. Is dat terecht?

Hoe gaan traditionele en influencer marketing samen?

Hoe gaat marketing door food influencers samen met traditionele marketinginstrumenten als prijs, promotie en reclame?

Wat is online de juiste prijs?

Hoe kan een supermarktketen met zowel online als offline winkels het beste zijn prijzen voor de online winkel kan vaststellen?

Action: het geheim van Zwaagdijk

Wat is de impact van Action op Nederlandse supermarkten?

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.