Food for thought

EFMI Business School publiceert op deze website met regelmaat podcasts, columns, academic food updates, blogs en onderzoeksartikelen, waarin thema’s worden besproken die relevant zijn voor u als food professional.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen en beluisteren. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

“De eerste ervaringen met Briljant 2.0 zijn overweldigend, het voelt als een warme jas”

EFMI-directeur Laurens Sloot bracht recent een bezoek aan Dordrecht voor een interview met een van de topondernemers van PLUS: Pel' t Lam.

Nieuwe EFMI-studie: De Strijd om het Supermarktschap (A-merk vs Huismerk)

In deze EFMI-studie brengen we in kaart wat anno 2018 de stand van zaken is als het gaat om de (kwantitatieve) schapruimte en de (kwalitatieve) schaphoogte van A-merken en huismerken.

‘Serviceretailers aller landen, verenigt u’

Laurens Sloot legt in deze column uit waarom serviceretailers in zijn ogen anders moeten gaan inkopen

Welke impact heeft shopper marketing op het succes van nieuwe producten?

Over de impact van upper funnel en lower funnel shopper marketing op het succes van nieuwe producten

Stel, als Aldi en Lidl groeien

Stel, beide discounters in Nederland groeien. Hoe gaan de fullserviceformules daarop reageren?

Wie gaat in zee met Ocado: AH, Jumbo, Superunie of Picnic?

Wie wordt de volgende Europese retailpartner van Ocado?

“Artificial intelligence is vooral een kwestie van doorzetten en investeren”

In deze editie van het EFMI Food Café spreekt Laurens Sloot met Henri Luitjes, CEO en oprichter van Culios.

Het succes van copycat-huismerken

Welke A-merkintroducties worden door supermarkten gekopieerd en hoe succesvol zijn die copycat-producten?

Nieuwe EFMI-studie: De ombouw van EMTÉ

COOP en JUMBO zijn op respectievelijk 18 en 19 september gestart met hun ombouw van EMTÉ. Medio 2019 zal de formule EMTÉ na ruim 50 jaar uit het straatbeeld verdwenen zijn. De volgende fase in het consolidatieproces binnen de Nederlandse supermarktbranche is daarmee een feit. In dit nieuwe EFMI-managementrapport presenteren wij een aantal relevante analyses en insights in het licht van de ombouwoperatie van EMTÉ naar JUMBO en COOP.

EFMI-podcast: “Verlaging verbruiksbelasting is interessant experiment”

Laurens Sloot (EFMI) in gesprek met Gezondheidsmarketeer Prof. Koert van Ittersum

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.