Food for thought

EFMI Business School publiceert op deze website met regelmaat podcasts, columns, academic food updates, blogs en onderzoeksartikelen, waarin thema’s worden besproken die relevant zijn voor u als food professional.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen en beluisteren. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

Kruisbestuiving

Kruisbestuiving blijkt ondanks grote verschillen toch te werken. Een open mind en willen leren zijn randvoorwaarden.

Nieuwe studie: RETAILes – The Dutch Grocery Sector in 2030

Met een serie 'RETAILes' maken EFMI en Roland Berger een schets van de mogelijke toekomst van de NL supermarktsector

Staan consumenten open voor ‘onvolmaakt’ vers?

Hoe kunnen consumenten er op kostenefficiënte wijze worden aangespoord om 'onvolmaakt' vers, zoals de Buitenbeentjes van Albert Heijn, te kopen?

Het brancheoverzicht 2019: fake news of niet?

Is Picnic Jumbo's volgende prooi? En meldt Amazon zich in Zaandam voor bol.com? Het brancheoverzicht 2019: fake news of niet?

Komt de onlinegeest uit de fles?

Waarom de overname van Whole Foods door Amazon sneller dan gedacht effect op het NL supermarktkanaal zal hebben.

De ene ‘nudge’ is de andere niet

Helpen kleine duwtjes de consument op de goede weg naar een ander en beter aankooppatroon?

“De eerste ervaringen met Briljant 2.0 zijn overweldigend, het voelt als een warme jas”

EFMI-directeur Laurens Sloot bracht recent een bezoek aan Dordrecht voor een interview met een van de topondernemers van PLUS: Pel' t Lam.

Nieuwe EFMI-studie: De Strijd om het Supermarktschap (A-merk vs Huismerk)

In deze EFMI-studie brengen we in kaart wat anno 2018 de stand van zaken is als het gaat om de (kwantitatieve) schapruimte en de (kwalitatieve) schaphoogte van A-merken en huismerken.

‘Serviceretailers aller landen, verenigt u’

Laurens Sloot legt in deze column uit waarom serviceretailers in zijn ogen anders moeten gaan inkopen

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.