Food for thought

EFMI Business School publiceert op deze website met regelmaat podcasts, columns, academic food updates, blogs en onderzoeksartikelen, waarin thema’s worden besproken die relevant zijn voor u als food professional.

Hieronder kunt u deze ‘food for thought’ teruglezen en beluisteren. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op deze website om specifiek op een bepaald thema te zoeken.

Trump, Unilever & klimaat

Is het nog wel nodig om te spreken over wel of geen effect op het klimaat? Het lijkt een kwestie te zijn van ‘follow the money’.

Welke invloed heeft de perceptie van duurzaamheid op de merkentrouw?

EFMI Academic Food Update over de vraag hoe duurzaamheidsperceptie tot stand komt en welke invloed dat heeft op de merkentrouw.

Omnichannel in de praktijk brengen. Hoe doe je dat?

Hoe vertaal je de vaak abstracte trends en concepten naar een concrete omnichannel implementatie die past bij jouw eigen organisatie? In dit artikel beschrijven wij een pragmatisch stappenplan dat retailers helpt om omnichannel in de praktijk te brengen.

De footprint van food

Een "opwarmertje" voor alle klimaatdiscussies die de komende decennia nog gevoerd zullen worden. Wat kan de foodbranche doen?

Wordt online gezonder geshopt dan offline?

In deze editie van de EFMI Academic Food Update kijkt Irene van Berlo of online andere productkeuzes worden gemaakt dan in de fysieke supermarkt.

Hoe beïnvloedt de kleur van de verpakking de perceptie van het product?

EFMI Academic Food Update over de invloed van de kleur van een verpakking op de shopperperceptie t.a.v. gezondheid en smaak.

Real verschiebt die Zukunft

Hoe kan het dat de alom geprezen Markthalle in Krefeld niet verder wordt uitgebreid naar andere vestigingspunten?

Amazon: ons monster van Loch Ness

Wat kunnen we nog verwachten van Amazon?

Welke invloed hebben idealen over eerlijkheid op keuzes in een supply chain?

In deze editie van de EFMI Academic Food Update kijkt Melanie Murk-Severein naar de invloed van eerlijkheidsidealen op de keuzes in een supply chain.

Komkommertijd en de prijs van gemak

Omdat het vanwege de vele vakanties 'komkommertijd' was hebben we maar eens gekeken naar de prijsontwikkeling van enkele versproducten.

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.