Nieuwe EFMI-studie: Hoe NL shoppers hun boodschappen doen tijdens de coronacrisis
EFMI 2020-03
Online shopperonderzoek naar de invloed van de coronacrisis op het boodschappen doen
Om meer inzicht te krijgen in de impact van de coronacrisis op Nederlandse shoppers, heeft EFMI Business School in het weekend van 28-29 maart 2020 een uitgebreid online onderzoek uitgevoerd onder een representatieve steekproef van 811 shoppers. De uitkomsten daarvan zijn in een tweeluik gepresenteerd.
In het eerste deel, dat op 31 maart 2020 werd gepubliceerd, lag de focus op het algemene sentiment van shoppers. In dit tweede deel van het tweeluik gaan we uitgebreid in op de vraag hoe Nederlandse shoppers hun boodschappen doen tijdens de coronacrisis.
Centrale onderzoeksvragen
We kijken in deze studie het bijzonder naar:
1. De kanaal- en formulekeuze van shoppers
2. Het koopgedrag van shoppers, en
3. De product- en (huis)merkkeuzes van shoppers.
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden hebben het rapport ‘Hoe Nederlandse shoppers hun boodschappen doen tijdens de coronacrisis’ per e-mail ontvangen. Daarnaast kunnen zij het rapport downloaden in EFMI Online.
Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Nog geen EFMI-bedrijfslid?
Het EFMI-bedrijfslidmaatschap staat open voor retailers, fabrikanten en dienstverlenende organisaties in de levensmiddelensector. Per bedrijf ontvangen 3 tot 5 medewerkers alle managementrapporten, uitnodigingen voor evenementen, nieuwsbrieven en andere relevante informatie.
Meer EFMI Studies:
EFMI Update: De Relatie tussen Shoppers en A-merken
Nieuwe EFMI-studie: Streekassortiment als aanjager van omzet, winkeltevredenheid en klantenbinding
Nieuwe EFMI-studie: Van Kostprijs tot Supermarktprijs
Weer een nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Nieuwe EFMI-studie: Een duur geintje
Nieuwe EFMI-studie: Foodservice als groeibriljant? Nieuwe omzetkansen in de supermarkt
Nieuwe EFMI-studie: (Grond)stof tot nadenken
Nieuwe EFMI-studie: De meerwaarde van social media vanuit marketingperspectief