EFMI-studie naar de invloed van de Nutri-Score

Na een proefperiode van drie jaar is de Nutri-Score op 1 januari 2024 officieel ingevoerd als het voedselkeuzelogo van Nederland. De Nutri-Score staat centraal in onze nieuwe EFMI Update.
Naast een uitgebreide analyse van de toepassing van de Nutri-Score binnen supermarktassortimenten presenteren we de resultaten van een EFMI-studie onder 558 primaire shoppers. In een online enquête namen deze shoppers (zonder dat zij daarvan op de hoogte waren) deel aan twee experimenten naar de invloed van het voedselkeuzelogo.
De uitkomsten van deze experimenten geven inzicht in de volgende vragen:
- Hoe interpreteren shoppers de vijf Nutri-Score-labels (A t/m E)?
- Beïnvloedt de Nutri-Score de gezondheidsperceptie van shoppers?
- Stimuleert de Nutri-Score gezondere productkeuzes?
EFMI Update downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen de EFMI Update ‘Nutri-Score: aanjager van gezondere productkeuzes?’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij de EFMI Update (zonder wachtwoord) downloaden in EFMI Online.
Download EFMI Update (Pdf, 4 MB)
Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Nog geen EFMI-bedrijfslid?
Het EFMI-bedrijfslidmaatschap staat open voor retailers, fabrikanten en dienstverlenende organisaties in de levensmiddelensector. Per bedrijf ontvangen 3 tot 5 medewerkers alle managementrapporten, uitnodigingen voor evenementen, nieuwsbrieven en andere relevante informatie.
Foto: Albert Heijn (online beeldbank)
Meer EFMI Studies:
Nieuwe studie ‘De Productivity Challenge in Food’
Nieuwe EFMI-studie: de supermarkt van morgen volgens supermarktondernemers
Nieuwe EFMI-studie: Retailmedia – investering in je merk of nieuwe salestaks?
Nieuwe EFMI-studie: Gierend rijk over rug consument?
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
EFMI-studie naar A-merken in een ‘perfect storm’
EFMI-studie naar shoppers en online boodschappen doen
EFMI-studie naar het verdienmodel van supermarktondernemers