Nieuwe EFMI-studie: de supermarkt van morgen volgens supermarktondernemers
EFMI 2025-03
In navolging van diverse onderzoeken onder zelfstandig supermarktondernemers, publiceren EFMI Business School en Stichting Lokaal Retail Ondernemerschap (LRO) in juli 2025 hun vijfde gezamenlijke studie.
Toekomstverkenning: de supermarkt in 2035
In de studie ‘De supermarkt van morgen; de visie van supermarktondernemers’ gaan EFMI en Stichting LRO dieper in op de visie van zelfstandig supermarktondernemers op het supermarktlandschap in 2035, het supermarktassortiment in 2035 en technologie op de winkelvloer in 2035.
Daarbij geven we concreet meer inzicht in de volgende onderzoeksvragen:
- Hoe ontwikkelt het supermarktlandschap zich richting 2035? Wat wordt de positie van formats als online, de servicesupermarkt en hard discount?
- Hoe ziet het supermarktassortiment er in 2035 uit?
- In hoeverre kan technologie worden ingezet om klantbeleving te verbeteren en de arbeidsproductiviteit te verhogen?
Het rapport is mede gebaseerd op een uitgebreide enquête onder 179 zelfstandig supermarktondernemers van Albert Heijn, Jumbo, Plus, Spar, Coop, Ekoplaza en Boon’s Markt.
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen de EFMI-studie ‘De supermarkt van morgen; de visie van supermarktondernemers’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij de EFMI Update (zonder wachtwoord) downloaden in EFMI Online.
Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Nog geen EFMI-bedrijfslid?
Het EFMI-bedrijfslidmaatschap staat open voor retailers, fabrikanten en dienstverlenende organisaties in de levensmiddelensector. Per bedrijf ontvangen 3 tot 5 medewerkers alle managementrapporten, uitnodigingen voor evenementen, nieuwsbrieven en andere relevante informatie.
Foto: Midjourney AI
Meer EFMI Studies:
Nieuwe EFMI-studie: Retailmedia – investering in je merk of nieuwe salestaks?
Nieuwe EFMI-studie: Gierend rijk over rug consument?
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
EFMI-studie naar A-merken in een ‘perfect storm’
EFMI-studie naar shoppers en online boodschappen doen
EFMI-studie naar het verdienmodel van supermarktondernemers
EFMI-studie naar internationale retailallianties
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner