Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
EFMI 2024-05
Sinds 2018 publiceren EFMI Business School en Superscanner periodiek de Prijs- en PromoScanner: een actueel overzicht met relevante ontwikkelingen en inzichten op het gebied van prijzen en promoties in de Nederlandse supermarkten.
In deze 6e editie analyseren we de ontwikkelingen in de periode die loopt van week 1-2023 t/m week 45-2024. De focus ligt daarbij primair op Albert Heijn, Jumbo en PLUS, maar we presenteren ook analyses van Dirk, Hoogvliet, Dekamarkt, Vomar Voordeelmarkt, Picnic en Coop.
De volgende vijf thema’s staan centraal in deze editie:
1. Ontwikkeling van het reguliere prijsniveau van A-merken en huismerken
2. Prijsafstanden tussen supermarktformules
3. Prijsreacties van supermarktformules (wie reageert er op wie?)
4. Ontwikkeling van het aantal promoties en de diepte ervan
5. Prijs- en promotieanalyse van ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen het rapport ‘Prijs- en PromoScanner’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij het rapport (zonder wachtwoord) downloaden in EFMI Online.
Download rapport (Pdf, 5 MB)
Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Bent u werkzaam voor een bedrijf dat EFMI Bedrijfslid is, maar heeft u nog geen login voor EFMI Online (of weet u deze niet meer)? Dan kunt u deze aanvragen met behulp van uw zakelijke e-mailadres.
Nog geen EFMI-bedrijfslid?
Het EFMI-bedrijfslidmaatschap staat open voor retailers, fabrikanten en dienstverlenende organisaties in de levensmiddelensector. Per bedrijf ontvangen 3 tot 5 medewerkers alle managementrapporten, uitnodigingen voor evenementen, nieuwsbrieven en andere relevante informatie.
Recente EFMI Studies:
EFMI-studie naar A-merken in een ‘perfect storm’
EFMI-studie naar shoppers en online boodschappen doen
EFMI-studie naar het verdienmodel van supermarktondernemers
EFMI-studie naar internationale retailallianties
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Nieuwe EFMI-studie: De Strijd om het Supermarktschap 1998-2023
EFMI Update: De Relatie tussen Shoppers en A-merken
Nieuwe EFMI-studie: Streekassortiment als aanjager van omzet, winkeltevredenheid en klantenbinding