Nieuwe EFMI-studie: Locatie, locatie, locatie
De invloed van een goede bereikbaarheid van supermarkten op het shoppergedrag
Nederland kent met ruim 5.000 supermarkten een zeer ‘dichtbevolkt’ supermarktlandschap. Deze hoge supermarktdichtheid zorgt voor stevige concurrentie tussen de verschillende supermarktformules in de strijd om de shopper. Aangezien de locatie een zeer belangrijke rol speelt bij de supermarktkeuze, is het voor de in Nederland actieve supermarktformules essentieel om door de shopper als goed bereikbaar te worden beschouwd.
Een onderzoek naar de bereikbaarheid van Nederlandse supermarkten
Om meer inzicht te krijgen in het belang van de locatie van supermarkten, gaan we in dit EFMI managementrapport uitgebreid in op de dichtheid van het Nederlandse supermarktlandschap en de afstand van huishoudens tot de dichtstbijzijnde winkel, uitgesplitst naar regio en formule. Ook gaan we dieper in
op de gepercipieerde en werkelijke afstand tot de supermarkt, in hoeverre shoppers de dichtstbijzijnde winkel als primaire supermarkt kiezen, en de relatie tussen de hemelsbrede afstand tot de supermarkt en de bestedingen van shoppers.
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen het rapport ‘Locatie, Locatie, Locatie’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij het rapport (zonder wachtwoord) downloaden in EFMI Online.
Download rapport (Pdf, 22 MB)
Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Nog geen EFMI-bedrijfslid?
Het EFMI-bedrijfslidmaatschap staat open voor retailers, fabrikanten en dienstverlenende organisaties in de levensmiddelensector. Per bedrijf ontvangen 3 tot 5 medewerkers alle managementrapporten, uitnodigingen voor evenementen, nieuwsbrieven en andere relevante informatie.
Foto: 123RF, bewerkt door EFMI
Meer EFMI Studies:
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
EFMI-studie naar A-merken in een ‘perfect storm’
EFMI-studie naar shoppers en online boodschappen doen
EFMI-studie naar het verdienmodel van supermarktondernemers
EFMI-studie naar internationale retailallianties
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Nieuwe EFMI-studie: De Strijd om het Supermarktschap 1998-2023
EFMI Update: De Relatie tussen Shoppers en A-merken