Congressen
Naast kennisontwikkeling in de vorm van beleidsrelevant onderzoek, beschouwt EFMI Business School het overdragen van kennis en inzichten als een belangrijke taak. Deze kennisoverdracht vindt o.a. plaats via de EFMI-congressen.
Jaarlijks organiseert het EFMI 4 à 5 congressen, soms in samenwerking met andere partijen. De afgelopen jaren vormen de volgende kennisevents een vast onderdeel van het EFMI-congresprogramma:
> Foodretail meets Foodservice Congres (i.s.m. FSIN en Rabobank)
> EFMI Vision on Food Congres
> EFMI Food Retail Outlook
> EFMI Nationale Verscongres
> EFMI M&A in Food Congres
Kenmerkend voor de congressen zijn de interactieve discussies tussen de sprekers en de zaal, die ondanks het grote aantal deelnemers altijd weer tot stand komen. Zo beschreef vakblad Foodpersonality het EFMI Vision on Food Congres al eens als volgt: “Huiselijkheid is het eigenlijke geheim van het EFMI-congres. Er heerst een ‘onder elkaar’-gevoel. Dat leidt er onder meer toe dat sprekers er met de voornaam worden aangesproken. Wat het congres ook anders maakt dan andere congressen is de organiserende instantie: EFMI Business School en de daar aanwezige kennis.”