EFMI Food Retail Outlook op 18, 19, 22 en 23 september 2025

Wilt u het Nederlandse supermarktlandschap scherp op het netvlies hebben? Bent u op zoek naar fact-based input voor uw jaarplannen? En wilt u optimaal voorbereid aan de start verschijnen van de jaargesprekken met uw handelspartners?

Neem dan deel aan de EFMI Food Retail Outlook op 18, 19, 22 en 23 september 2025 (10.00-16.30 uur). Wij verwelkomen u graag in de interactieve setting van onze thuisbasis: de Oranjerie van Kasteel Groeneveld in Baarn.

Zoals vele foodprofessionals inmiddels weten, presenteert het EFMI tijdens de outlook actuele insights op vier niveaus:

  1. Shoppers
  2. Kanalen
  3. Formules
  4. Assortimenten

Thema’s

Tijdens de 13e editie van de EFMI Food Retail Outlook gaan wij o.a. in op de volgende thema’s:

  • Hoe ontwikkelt zich de strijd om het maagaandeel? Heeft de foodservicesector zich qua omzet, volume en winstgevendheid hersteld van de covidcrisis? Weten shoppers de speciaalzaak nog te vinden? En wat is de impact van spelers als Action, Kruidvat, Picnic, Crisp, Flink en HelloFresh?
  • Hoe ontwikkelen de omzetten, volumes en winstmarges zich in het supermarktkanaal, zowel offline als online? Hoe verhoudt deze performance zich tot die in andere landen? Hoe presteren Albert Heijn, Jumbo, PLUS, Lidl en de andere formules? Wie zijn de winnaars en verliezers? En wie kan zich écht meten met marktleider Albert Heijn?
  • Wat levert aansluiting bij een internationale retailalliantie een supermarktketen in potentie op (en wat kost het)? En hoe verhoudt zich dat tot retailmedia?
  • Welke prijs- en promotieontwikkelingen zien we bij Albert Heijn, Jumbo, PLUS en de andere formules? Hoe wordt de Geel-Rood-strategie van Jumbo in de praktijk toegepast? En hoe reageert de concurrentie op deze nieuwe koers?
  • Wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen op de grondstoffenmarkten? En hoe zullen de commodityprijzen zich naar verwachting in de komende 12 maanden ontwikkelen?

Sprekers

De volgende sprekers delen tijdens de EFMI Food Retail Outlook hun analyses, inzichten en visies:
> Marcel van Aalst (EFMI)
> Erjen van Nierop (EFMI)
> Laurens Sloot (EFMI), Jart Martin (Sporecast) en Jelte Bottema (Sporecast)
> Koen Hazewinkel (EFMI)

Daags na de Outlook ontvangt u per e-mail een uitgebreid naslagwerk (pdf), met daarin de hand-outs van de presentaties.

Download programma Direct inschrijven

Let op: het is al erg hard gegaan met de aanmeldingen. Er zijn dus nog maar beperkt deelnameplaatsen beschikbaar.

Heeft u vragen m.b.t. uw inschrijving voor de EFMI Food Retail Outlook? Neemt u dan contact op met Irene van Berlo (vanberlo@efmi.nl).

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.