EFMI-studie naar internationale retailallianties
EFMI 2024-01
In deze EFMI-update staat de samenwerking tussen food retailers binnen zogeheten internationale retailallianties centraal. Na de toetreding van Jumbo tot Epic Partners en Everest zijn alle Nederlandse supermarktorganisaties aangesloten bij een of meer retailallianties:
- Albert Heijn is lid van AMS, Coopernic en (vanaf 2025) Eurelec
- Superunie is lid van EMD
- Jumbo en Picnic zijn lid van Epic Partners en Everest
(Aldi en Lidl hebben eigen internationale inkooploketten)
In de EFMI-update gaan we onder andere in op de vraag welke verschillende typen retailallianties er actief zijn, hoe het zakendoen met deze retailallianties wordt ervaren en welke meerwaarde de retailallianties hebben.
De gepresenteerde inzichten zijn afkomstig uit deskresearch en de maart 2024-editie van de EFMI Food Executive Monitor, waarin 82 executives van leverancierszijde hun mening en visie hebben gegeven.
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen de EFMI Update ‘Internationale Retailallianties en hun impact vanuit het perspectief van leveranciers’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij de EFMI Update (zonder wachtwoord) downloaden in EFMI Online.
Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Nog geen EFMI-bedrijfslid?
Het EFMI-bedrijfslidmaatschap staat open voor retailers, fabrikanten en dienstverlenende organisaties in de levensmiddelensector. Per bedrijf ontvangen 3 tot 5 medewerkers alle managementrapporten, uitnodigingen voor evenementen, nieuwsbrieven en andere relevante informatie.
Foto: 123RF
Meer EFMI Studies:
EFMI-studie naar shoppers en online boodschappen doen
EFMI-studie naar het verdienmodel van supermarktondernemers
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Nieuwe EFMI-studie: De Strijd om het Supermarktschap 1998-2023
EFMI Update: De Relatie tussen Shoppers en A-merken
Nieuwe EFMI-studie: Streekassortiment als aanjager van omzet, winkeltevredenheid en klantenbinding
Nieuwe EFMI-studie: Van Kostprijs tot Supermarktprijs
Weer een nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner