EFMI Update: De Relatie tussen Shoppers en A-merken
EFMI 2023-03
Naast de uitgebreide EFMI-studies over relevante managementvraagstukken in de levensmiddelensector publiceren wij periodiek ook zogeheten EFMI Updates. Hierin worden actuele, interessante inzichten kort en bondig op een rij gezet voor de EFMI-bedrijfsleden.
In de EFMI Update van november 2023 staat de relatie tussen shoppers en A-merken centraal. Vragen die in de update onder andere aan bod komen, zijn:
– In hoeverre is de bezuinigingswoede van shoppers een aanjager voor de opmars van het omzetaandeel van huismerken?
– Welke verschillende typen merkkopers kunnen we identificeren?
– Hoe staat het met de kwaliteitsperceptie van A-merken en huismerken?
De gepresenteerde inzichten zijn gebaseerd op analyses van de data uit de EFMI Shopper Monitor (periode MAT P9 2012-2023).
EFMI Update downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen de EFMI Update ‘De Relatie tussen Shoppers en A-merken’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij de EFMI Update (zonder wachtwoord) downloaden in EFMI Online.
Download EFMI Update (Pdf, 2,5 MB)
Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Nog geen EFMI-bedrijfslid?
Het EFMI-bedrijfslidmaatschap staat open voor retailers, fabrikanten en dienstverlenende organisaties in de levensmiddelensector. Per bedrijf ontvangen 3 tot 5 medewerkers alle managementrapporten, uitnodigingen voor evenementen, nieuwsbrieven en andere relevante informatie.
Foto: Midjourney AI
Meer EFMI Studies:
EFMI-studie naar shoppers en online boodschappen doen
EFMI-studie naar het verdienmodel van supermarktondernemers
EFMI-studie naar internationale retailallianties
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Nieuwe EFMI-studie: De Strijd om het Supermarktschap 1998-2023
Nieuwe EFMI-studie: Streekassortiment als aanjager van omzet, winkeltevredenheid en klantenbinding
Nieuwe EFMI-studie: Van Kostprijs tot Supermarktprijs
Weer een nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner