Foodretail meets Foodservice Congres op 13 maart 2019

Thema: het platform als motor achter de groei van foodretail & foodservice

In een wereld die snel digitaliseert en globaliseert zijn het de grote internationale platform-retailers als Alibaba, Amazon en Tencent die in korte tijd een leidende positie hebben verworven. Deze bedrijven kijken ook steeds nadrukkelijker naar de ‘world of food’. Zo is de Amerikaanse premium retailer Whole Foods inmiddels een onderdeel van Amazon en zet Alibaba het ‘New retail’ concept op de kaart met Hema: blurring in optima forma.

Ook in Nederland is sprake van een sterke opkomst van het ‘platform denken’. Voorbeelden zijn Thuisbezorgd.nl, Albert Heijn & Bol en Jumbo, dat recent Smulweb heeft gekocht. Meer en meer zoeken deze retailers een 1-op-1 relatie met klanten, waarbij ze een serie aan producten en diensten aan de man proberen te brengen, vaak in samenwerking met andere partijen.

Foodretail meets Foodservice Congres 2019

Op woensdag 13 maart 2019 organiseren EFMI, FSIN en Rabobank het FOODRETAIL MEETS FOODSERVICE CONGRES 2019. Plaats van handeling is het Auditorium van Rabobank in Utrecht (9.45-18.30 uur).

Deze alweer 3e editie van dit congres staat volledig in het teken van het thema ‘HET PLATFORM ALS MOTOR ACHTER DE GROEI VAN FOODRETAIL & FOODSERVICE’. We gaan in op zaken als:

> Welke ‘Ecosystems’ gaan in foodservice & foodretail komende jaren een rol van betekenis spelen?
> Op welke manier creëren B-to-C platforms zoals Thuisbezorgd.nl waarde voor zowel klanten als aanbieder? Kunnen spelers als AH, Jumbo en Picnic zich ook mengen in deze strijd?
> Kunnen platforms ook belangrijk worden in de B-to-B wereld van foodservice? Welke voordelen heeft dit voor klanten?
> Wat zijn de meest recente ontwikkelingen op het gebied van blurring? Biedt foodservice groeikansen voor foodretailers? Of biedt food retail groeikansen voor foodservice spelers?

Op deze en nog veel meer vragen gaan we in tijdens het Foodretail meets Foodservice Congres 2019. Het belooft weer een spetterende editie van dit congres te worden met topsprekers uit de wetenschap en de praktijk van foodretail en foodservice!

Sprekers

O.a. de volgende topsprekers delen tijdens het Foodretail meets Foodservice Congres 2019 hun visies en ervaringen:

– Silvie Cremers | Thuisbezorgd.nl
– Frederik Nieuwenhuys | Picnic
– Annemarie Zondervan | Alibaba
– Harry Brouwer | Unilever Food Solutions
– Dick Slootweg | Bidfood
– Oscar de Lange | Van Delft
– Jochem Pasman | KPMG
– Inga Blokker | The Food Research Company
– Jan Willem Grievink | FSIN
– Laurens Sloot | EFMI

Aanmelden

Gezien de verwachte belangstelling voor het Foodretail meets Foodservice Congres 2019 en de beperkte zaalcapaciteit adviseren we u om tijdig aan te melden. We kijken ernaar uit u op 13 maart te mogen begroeten!

Download programma Direct inschrijven

Dit congres heeft reeds plaatsgevonden. Het is daarom niet meer mogelijk om in te schrijven.

Let op: we naderen het maximale aantal deelnemers. Wacht dus niet te lang met inschrijven.

 

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.

× Stel uw vraag via Whatsapp