EFMI-directeur Laurens Sloot wint MOA-wetenschapsprijs
Woensdagavond 12 juni jl. zijn in Amsterdam de MOAwards uitgereikt. Dit zijn de belangrijkste prijzen voor de Marketing, Onderzoek en Analytics branche. Hierbij is EFMI-directeur Laurens Sloot uitgeroepen tot Insights Scientist van het Jaar 2019.
Surviving the Retail Revolution
Het thema voor deze verkiezing was: ‘Surviving the Retail Revolution’. Een 7-koppige jury, onder leiding van Dr. Yvonne van Everdingen (Universitair Hoofddocent Marketing, RSM Erasmus Universiteit), nomineerde eerder al drie kandidaten voor de wetenschapsprijs:
• Prof. Dr. Els Gijsbrechts (Universiteit van Tilburg)
• Prof. Dr. Laurens Sloot (Rijksuniversiteit Groningen)
• Dr. Robert Rooderkerk (Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit).
Alle genomineerden hebben tijdens het symposium “Surviving the Retail Revolution”, dat plaatsvond op 24 april jl., een presentatie verzorgd.
Juryrapport
Na afloop van het symposium is aan de hand van 12 beoordelingscriteria de definitieve winnaar bepaald. Tijdens een feestelijke uitreiking mocht Laurens Sloot (EFMI en Rijksuniversiteit Groningen) de MOAward voor Insights Scientist van het Jaar 2019 in ontvangst nemen. De jury sprak met name waardering uit voor de brugfunctie die Laurens vervult tussen wetenschap en praktijk en de bevlogenheid waarmee hij presenteerde tijdens het symposium.