Sfeerimpressie EFMI Food Retail Outlook 2019

“De dag voldeed weer volledig aan mijn hooggespannen verwachtingen”
“Onder de indruk van de inhoudelijke bijdragen van enkele sprekers”
“Voor zulke content kom je naar een congres”

Zomaar een greep uit de reacties van de deelnemers in de evaluatie na afloop van de 6e editie van de EFMI Food Retail Outlook op woensdag 5 september 2018. Ruim 175 directieleden, managers en ondernemers uit de levensmiddelensector waren aanwezig in Media Plaza (Jaarbeurs Utrecht) en werden ‘getrakteerd’ op inhoudelijke bijdragen van vijf keynote-speakers.

EFMI-onderzoeksdirecteur Marcel van Aalst verzorgde voor de zesde achtereenvolgende keer de inhoudelijke aftrap van het kennisevent en nam de aanwezige retailers en leveranciers in twee uur tijd mee in zijn analyse van het Nederlandse supermarktlandschap en de performance van Albert Heijn, Jumbo, Aldi en de andere spelers.

Na de lunch keek Marshoek-directeur Ton van Loon vanuit het perspectief van zelfstandige supermarktondernemers naar de marktontwikkelingen en de uitdagingen op het gebied van onder andere online. Vervolgens bediscussieerde EFMI-directeur Laurens Sloot met hulp van het interactieve Buzzmaster-systeem een aantal van de besproken ontwikkelingen met de deelnemers.

In het afsluitende deel van de EFMI Food Retail Outlook was het eerst de beurt aan Alwin van der Velden, co-founder van Superscanner. Op basis van de real-time prijs- en promotiedata van Superscanner deelde hij zijn insights over de prijs- en promotiestrategieën van de grote Nederlandse retailers. Marit van Egmond, EVP Commerce van Albert Heijn, was de slotspreker van de Outlook. In een inspirerend betoog ging zij uitgebreid in op het complexe krachtenveld van de commerciële belangen van een supermarktorganisatie, de soms zeer uiteenlopende maatschappelijke vraagstukken en haar persoonlijke visie.

Na een korte inhoudelijke wrap-up door EFMI-dagvoorzitter Melanie Murk was het tijd voor de afsluitende borrel en keerden de aanwezigen met concrete input voor de jaarplannen en -gesprekken huiswaarts.

Dankzij de opnamen van Jan-Willem Houweling (In the Picture) konden we onderstaande mooie sfeerimpressie maken. We kijken nu alweer uit naar de editie van volgend jaar!

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.

×

Hello!

Click one of our representatives below to chat on WhatsApp or send us an email to alexanderpostma@gmail.com

× Stel uw vraag via Whatsapp