EFMI-podcast: “Picnic gaat naar bereik van 80% of meer”
EFMI Food Café: in gesprek met Frederik Nieuwenhuys (Picnic)
Picnic is sinds september 2015 actief en maakt snel furore op de Nederlandse markt voor online boodschappen. Dit jaar zou de 200 miljoen aan omzet weleens bereikt kunnen worden en in oktober gaat al het vijfde DC van Picnic open. Ook in Duitsland is Picnic inmiddels gestart in de regio Düsseldorf en ook daar lijkt het concept een mooie toekomst te hebben.
In de eerste podcast-editie van het EFMI Food Café praat EFMI-directeur en hoogleraar Retail Marketing Laurens Sloot met Frederik Nieuwenhuys, die als een van de mede-oprichters van Picnic aan de wieg van deze ‘pure player’ heeft gestaan.
In de podcast komen diverse onderwerpen aan bod, zoals de visie op online retailing van Picnic, robotisering van de order pick en andere technologische uitdagingen, de rol van schaalbaarheid bij online boodschappen doen en de ontwikkeling van het concept sinds de start in 2015 en de verschillen tussen spelers als Picnic en bijvoorbeeld Ocado.