EFMI-studie: Online Food Retail in Nederland
Een analyse van de groeipotentie richting 2020-2025
Online food retail staat de laatste tijd volop in de belangstelling. Diverse branchepartijen en -deskundigen tuimelen over elkaar heen met hun toekomstvoorspellingen over online boodschappen doen. Wat daarbij opvalt is dat die prognoses nogal uiteenlopen en veelal weinig onderbouwd zijn.
Actuele ontwikkelingen en prognose
In het nieuwe EFMI-managementrapport “Online Food Retail in Nederland; een analyse van de groeipotentie richting 2020-2025” brengen wij de actuele ontwikkelingen als het gaat om online boodschappen doen in kaart en presenteren we een onderbouwde prognose over online food retail in Nederland richting 2020-2025.
Op basis van een extrapolatie van de online ontwikkeling in de UK en drie verschillende groeiscenario’s schatten wij in dat het omzetaandeel van online food retail in 2020 en 2025 respectievelijk 2,5-3,5% en 4,0-7,5% bedraagt.
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen het rapport ‘Online Food Retail in Nederland’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij het rapport zonder wachtwoord downloaden in EFMI Online.
Download rapport Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)