2-daagse Big Data Analytics in FMCG
Donderdag 22 mei & donderdag 26 juni 2025
Download programma Direct inschrijven
De rol van data binnen FMCG wordt steeds belangrijker en de hoeveelheid beschikbare data neemt ook nog steeds toe. Bedrijven die hun data goed benutten kunnen een concurrentievoordeel creëren op het gebied van marketing, sales & trade marketing en voorraadbeheer.
Dit vraagt wel om nieuwe vaardigheden, zoals het zelf kunnen programmeren, het kunnen maken van geavanceerde visualisaties en het kunnen toepassen van AI-technieken zoals deep learning en machine learning. Voor managers die hun data-skills willen verbeteren heeft EFMI Business School een 2-daags programma ontwikkeld.
Haal alles uit data met visualisatie, machine learning en programmeren
Op de eerste dag leer je hoe je data beter visualiseert en patronen ontdekt in FMCG-data, bijvoorbeeld voor het evalueren van effecten van marketinginstrumenten als prijspromoties. Je maakt hierbij gebruik van toegankelijke programmeercode in Python. We laten uitgebreid zien hoe je generatieve AI (zoals ChatGPT en Copilot) kunt gebruiken om eenvoudig code te schrijven en te optimaliseren.
Op de tweede dag zet je de eerste stappen in machine learning, wederom gebruikmakend van Python. Bij het schrijven van deze meer geavanceerde code is AI wederom een uitkomst. Naast het modelleren van patronen in FMCG data, gaan we uitgebreid in op het voorspellen en evalueren van de analyseresultaten.
Het programma vindt plaats in de interactieve setting van onze thuisbasis: de Oranjerie van Kasteel Groeneveld in Baarn.
Doelgroep
Dit unieke programma is opgezet voor business analisten, trade marketeers, category managers, prijs- en promotiemanagers en marktonderzoekers die datagedreven willen werken en hun vaardigheden breder willen ontwikkelen dan alleen Excel. Programmeerervaring is voor deelname aan dit programma niet nodig.
Download programma Direct inschrijven
Let op: er geldt een maximum van (slechts) 8 deelnemers