EFMI Food Retail Outlook op 12, 13, 16 en 17 september 2024
(4 edities)

Wilt u het Nederlandse supermarktlandschap scherp op het netvlies hebben? Bent u op zoek naar fact-based input voor uw jaarplannen? En wilt u optimaal voorbereid aan de start verschijnen van de jaargesprekken met uw handelspartners? Neem dan deel aan de EFMI Food Retail Outlook op 12, 13, 16 of 17 september 2024 (10.00-16.30 uur). Wij verwelkomen u graag in de interactieve setting van onze thuisbasis: de Oranjerie van Kasteel Groeneveld in Baarn.

Thema’s

Tijdens de 12e editie van de EFMI Food Retail Outlook gaan wij o.a. in op de volgende thema’s:

> Trekken shoppers weer gemakkelijker hun portemonnee na de inflatiepiek? Wat is de impact van spelers als Kruidvat, Action en Hema in de strijd om de fmcg-euro?

> Hoe vertrouwd zijn shoppers met online boodschappen doen, welke online groeiscenario’s kunnen we richting 2030 identificeren en welke impact hebben spelers als Picnic, Flink, Crisp, HelloFresh en bol?

> Welke prijs- en promotieontwikkelingen springen in het oog bij AH, Jumbo, PLUS en de andere formules? Wie reageert er bij prijswijzigingen op wie? En is er draagvlak voor EDLP?

> Waarom zit ALDI in de hoek waar de klappen vallen? Wat zijn de kernuitdagingen voor JUMBO? En hoe reageren shoppers op een ombouw van COOP naar PLUS?

> Zet de trend van dalende winstmarges zich door in food retail? Hoe ontwikkelen de inkoopprijzen en andere kosten zich? En zijn er nieuwe retailhobby’s die de margedruk verlichten?

> Hoe zijn A-merken in een ‘perfect storm’ beland? Welke relevantie hebben zij anno 2024 voor consumenten en retailers? En wat zijn de strategische opties richting 2030?

Sprekers

De volgende sprekers delen tijdens de EFMI Food Retail Outlook hun analyses, inzichten en visies:
> Marcel van Aalst (Directeur Onderzoek | EFMI Business School)
> Erjen van Nierop (Senior Onderzoeker | EFMI Business School)
> Koen Hazewinkel (Programmadirecteur | EFMI Business School)
> Laurens Sloot (Founder en Algemeen Directeur | EFMI Business School)

Daags na de Outlook ontvangt u per e-mail een uitgebreid naslagwerk (pdf), met daarin de hand-outs van de presentaties.

Download programma Direct inschrijven

NB: per editie zijn 40 deelnameplaatsen beschikbaar. De EFMI Food Retail Outlook was voorgaande jaren steeds uitverkocht. Wacht dus niet te lang met aanmelden als u wilt deelnemen op de dag van uw voorkeur.

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.