Advanced Food Commerce Program
Praktijkgerichte foodopleiding met focus op commercie
De foodsector verandert sterk. Consumentengedrag is grillig en het concurrentieveld is in toenemende mate onderhevig aan veranderingen. Dat merk je in jouw commerciële rol, of je nu werkt bij een retailer of een leverancier. Het is een grote uitdaging om dit in de dagelijkse hectiek te vertalen naar je eigen visie, zodat je proactief kunt handelen en in de ‘lead’ kunt blijven.
Op weg naar ‘commercieel meesterschap’
Met het Advanced Food Commerce Program bieden we je de mogelijkheid om weer een grote stap te zetten in het proces naar ‘commercieel meesterschap’. De kennis die je opdoet kun je direct inzetten in de dagelijkse praktijk. Ideeën ontwikkelen zich al gaandeweg het programma. De meeste deelnemers staan dan ook te popelen om ermee aan de slag te gaan. Omdat je actief werkt aan het vergroten van je slagkracht, zal het geen moeite kosten om de theorie toe te passen op praktijkcases.
Wat kun je van de opleiding verwachten?
Je ontwikkelt een heldere visie op ontwikkelingen in de foodbranche
Je doorgrondt de essentie van de belangrijkste formules in de foodsector
Je ontwikkelt een omnichannel perspectief en kunt vanuit de customer journey een heldere kanaalaanpak formuleren
Je ontwikkelt een visie op de categorie en kunt potentiële waardegroei identificeren
Je kunt data-gedreven inzichten vertalen naar een categorieverbeterplan
Je kunt strategisch inkoopbeleid doorvertalen naar een praktische buying & sourcing aanpak
Je vergroot de commerciële slagkracht van jezelf en jouw team
Zowel competentie-ontwikkeling als het opdoen van vakinhoudelijke kennis staan centraal.
Ben jij een commerciële professional die geen genoegen neemt met middelmaat? Wil jij nét even dat extra brengen, zowel voor je organisatie als voor je zakelijke relaties? Neem dan deel aan het Advanced Food Commerce Program, leer de foodbranche tot in de vezels doorgronden en vergroot je persoonlijke effectiviteit.
Voor geïnteresseerden organiseren we op donderdag 28 november 2024 (van 15.30 – 16.30 uur) een online informatiesessie.
Het Advanced Food Commerce Program beslaat in totaal 18 opleidingsdagen, verdeeld over 3 modules:
▪ Purchasing & Negotiation Tactics (6 dagen)
▪ Channel & Customer Development (6 dagen)
▪ Data-driven Category Management & Trade Marketing (6 dagen)
Het docentencorps bestaat uit ervaren EFMI-docenten. Daarnaast verzorgen talrijke praktijkdocenten van retailers, fabrikanten, foodserviceorganisaties en andere deskundigen gastcolleges.
Van de deelnemers aan het Advanced Food Commerce Program wordt verwacht dat zij academisch of HBO-denkniveau hebben en ruime werkervaring op professioneel niveau.
Voorbeeldfuncties:
▪ Accountmanager
▪ Channel manager
▪ Category development manager
▪ Trade marketeer
▪ Inkoper
▪ Category manager
▪ Formulemanager
▪ Space manager
▪ Shopper marketeer
▪ Shopper insights manager
Het Advanced Food Commerce Program beslaat 18 lesdagen, verspreid over 1,5 jaar (3 modules).
Wilt u meer weten over het Advanced Food Commerce Program? Vraag dan de brochure aan via onderstaand contactformulier of neem rechtstreeks contact op met Erik Visser via (035) 303 7777 of visser@efmi.nl.
“Onderwerpen die ik voorheen in mijn dagelijkse werk als randzaken beoordeelde staan dankzij deze opleiding in een ander daglicht. De gehele foodketen wordt van A tot Z besproken vanuit zowel het perspectief van leverancier als retailer. Het heeft mij geleerd een bredere blik toe te passen op de dynamische wereld van foodretail.”
Jacob Greuter - Sales Manager Retail (Zuivelhoeve)
“De opleiding biedt een gevarieerd en leerzaam programma waarbij (gast)docenten graag hun kennis en ervaring met je willen delen. De nieuwe inzichten zijn direct toepasbaar in je huidige werkzaamheden en je wordt aan het denken gezet over de toekomstige ontwikkelingen binnen de food. Leuk om jezelf zo verder te ontwikkelen!”
Vincent van Zon - Category Manager (Jumbo Supermarkten)
“Het advanced food commerce program is een gevarieerde praktijkgerichte opleiding. De opgedane kennis is direct toepasbaar in de praktijk. Door deelname aan de opleiding ontmoet je veel branchegenoten. Dat zorgt voor een interessante dynamiek tussen retailer en leverancier.”
Sandra van der Meyden - Manager Presentatie & Assortimentsinnovatie (DekaMarkt)
“Deelname aan deze opleiding betekende voor mij dat ik zowel uit mijn eigen rol, uit mijn categorie én soms uit mijn comfortzone ben gestapt. Hierdoor heb ik meer een visie ontwikkeld op de branche, snap ik ontwikkelingen en gedrag van retailers beter en kan ik dit direct toepassen binnen mijn rol als leverancier. Het is echt een investering in mezelf als foodprofessional.”
Floortje Sjoer - Brand Manager (Katja Fassin)
“In deze opleiding leer je je als leverancier in te leven in retailers en hen te ontzorgen en adviseren. Je kruipt als het ware in de huid van de category managers om vervolgens tactische plannen in hapklare brokken aan te leveren.”
Steffan de Jong - Key Account Manager Benelux (Höf Bakery)
"Inspirerend, prikkelend en uitdagend. Volop eyeopeners, aangereikt door docenten, sprekers en ook zeker door interactie met de andere deelnemers die afkomstig zijn uit verschillende disciplines."
Ferry Rijnsburger - Sales Manager NL & BE (Vergeer Holland)
"Opleidingen van het EFMI onderscheiden zich van andere opleidingen door het gevarieerde aanbod docenten met enorm veel vakinhoudelijke kennis waarvan je praktische en direct toepasbare handvatten krijgt, die je helpen te presteren in het continu veranderende landschap van de NL-foodsector."
Sandra van der Graaf - Product & Packaging Manager (Dutch Bakery Group)
"Tijdens de opleiding word je ondergedompeld in de wereld van foodretail. De scherpe en eigenzinnige gastsprekers zeggen niet wat je moet doen, maar dagen je uit door het delen van hun visie om je mening en aanpak aan te scherpen. Over retail algemeen, maar ook over je dagdagelijkse werkzaamheden. Een echte aanrader!"
Myrna Foolen - Assortimentsmanager (Jumbo Supermarkten)
“In de opleiding wordt een brug geslagen tussen theorie en praktijk. De wisselende thema’s die tijdens de colleges worden behandeld geven je een goed inzicht in de naderende ontwikkelingen binnen de foodsector. Dit interactieve programma werkt inspirerend en helpt je verder in je ontwikkeling.”
Timothy Brakman - Category Manager (Menken Orlando)
“De opleiding biedt een perfect overzicht van alle ins en outs in de Nederlandse foodsector. Je leert om vanuit het perspectief van de retailer naar de business te kijken en dat is buitengewoon leerzaam en praktisch toepasbaar!”
Yvette Makarawung - Category Development Manager (Heineken)
“Het bijzondere van de opleiding is dat theoretische modellen, door de grote bagage van de docenten, praktische handvatten krijgen. De combinatie van het ‘Wheel of Retailing’ en inspirerende studiegenoten leidt tot waardevolle scenario’s.”
Rob Branje - Commercial Director (Globemilk)
“Het EFMI biedt mij een scherpe blik in de retailwereld van nu en van de toekomst. Door een goede mix van theorie en praktijk ben ik op de hoogte van de kansen en bedreigingen in de (inter)nationale foodretail.”
Peter Hoogendoorn - Senior Accountmanager (Quiks Quality Potatoes)
“Over deze opleiding kan ik kort zijn: het programma inspireert, daagt je uit en geeft elk college weer ‘food for thought’!”
Daphne Bouman - Sales & Marketing (Go-Tan)