Executive MBA Food & Retail
Uniek MBA-programma van EFMI en Rijksuniversiteit Groningen
Om in de dynamische foodsector voorop te blijven lopen is het belangrijk om vanuit een heldere visie te opereren: waar gaat de markt naartoe en wat betekent dat voor de koers van ons bedrijf? Hoe gaan we waarde creëren en hoe zorgen we dat dit operationeel gezien efficiënt en effectief gebeurt? Dat zijn de kernvragen waar het programma van de Executive MBA van de University of Groningen Business School (UGBS) en EFMI Business School (EFMI) op is gebaseerd. De Executive MBA is een doorontwikkeling van de hoog aangeschreven Master of Food Management.
Programma
De Executive MBA Food en Retail bestaat uit 12 modules verdeeld over 3 studiejaren. Het grote voordeel van deze opzet is dat deelnemers deze MBA – die tevens een MSc-opleiding is – kunnen volgen naast hun reguliere baan. Ieder jaar bestaat uit vier losse modules: drie kennismodules en één integratiemodule.
Mastering Value Creation (25/26)
– Positioning & Branding (4 dagen)
– Omni-channel Retailing & Digital Marketing (4 dagen)
– Buying & Merchandising (4 dagen)
– Executive MBA Integration project (4 dagen)
Mastering Operational Excellence (26/27)
– Value Chain Management (4 dagen)
– Leadership & Organization (4 dagen)
– Finance and Business Valuation (4 dagen)
– Executive MBA Integration Project (3 dagen)
Mastering Business Strategy (27/28)
– Business in Transition (4 dagen)
– Strategic Management & Business Models (4 dagen)
– Entrepreneurship & Business Ethics (4 dagen)
– Executive MBA Integration Project (4 dagen)
Voorafgaand aan de opleiding doorlopen de deelnemers een Pre-EMBA voortraject.
Voor wie?
Senior professionals met minimaal 5 jaar werkervaring en een afgeronde HBO- of universitaire vooropleiding.
Docenten
Het gehele programma staat onder leiding van Prof. dr. Laurens Sloot, hoogleraar bij de RUG en founder van EFMI Business School. Hij wordt gezien als iemand met zeer veel kennis van zowel food als retail en een verbinder tussen theorie en praktijk.
Voormalig Unilever-topman Drs. Harry Brouwer is senior kerndocent bij de Executive MBA. Harry heeft een schat aan management- en leiderschapservaring in de foodsector. Hij is een echte ‘people manager’ en weet teams als geen ander te inspireren. Met zijn 38 jaar ervaring bij o.a. Unilever weet hij hoe je betekenisvolle A-merken bouwt. We zijn er trots op dat hij zijn kennis en ervaring met de deelnemers aan onze Executive MBA wil delen.
Ook de gastdocenten zijn stuk voor stuk topdocenten die hun sporen ruimschoots hebben verdiend in het werkveld waarin zij actief zijn. Zij nemen je mee en begeleiden je in jouw ontwikkelingsproces. Na afronding van de Executive MBA Food & Retail ben je in staat om een gedegen visie te formuleren en kun je deze visie ook laten landen in de organisatie.
Waarom deze Executive MBA?
✅ Focus op food & retail
✅ Perfecte voorbereiding op een volgende stap
✅ Goed te combineren met een uitdagende functie
✅ Inspirerende en leerzame studiereizen
✅ Deelnemers vormen na de opleiding een sterk netwerk
✅ Unieke samenwerking tussen wetenschap en bedrijfsleven
✅ Inspirerende opleidingslocatie centraal in het land
✅ Gerenommeerde universiteit (RUG)
✅ NVAO-accreditatie als officiële MSc-opleiding: waardevol universitair diploma
Online informatiesessie op 3 december 2024
Voor geïnteresseerden organiseren we op dinsdag 3 december a.s. (van 16-17 uur) een online informatiesessie. Klik hier om je hiervoor aan te melden. Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met programmamanager Nikki Numan (numan@efmi.nl) als je vragen hebt over het programma of een persoonlijk adviesgesprek met hem wilt inplannen.
Meer informatie
We sturen je graag (en uiteraard vrijblijvend) meer informatie over de Executive MBA Food & Retail. Vul alsjeblieft onderstaand formulier in, zodat we je goed kunnen helpen.