Data-driven Retail & Trade Marketing

Werken met big data in de FMCG-sector

Download informatiebrochure Executive MBA voor Food en Retail
De hoeveelheid data die beschikbaar is neemt in rap tempo toe (bijv. klantenkaartdata, Superscanner-data, winkeldata). Deze Big Data kunnen bedrijven een schat aan interessante inzichten opleveren, waarmee consumenten beter bediend kunnen worden en processen gestroomlijnd. Toch worstelen veel retailers en leveranciers met hoe zij de vele datastromen overzichtelijk en analyseerbaar kunnen opslaan, zodat de juiste inzichten sneller boven tafel komen.

Werken met big dataEFMI Business School heeft in nauwe samenwerking met PRIME Retail & Trade Solutions een collegereeks ontwikkeld om managers in de FMCG-sector meer eigen te maken met de wijze waarop Big Data kunnen worden gebruikt om winkels, assortimenten, schappen, promoties en prijzen te optimaliseren.

Programma

De opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing is een 8-daagse collegereeks, die wordt verzorgd bij het EFMI op Kasteel Groeneveld in Baarn. Aan de orde komen o.a.:

  • Data-gedreven category management
  • Big data & retail technologie
  • Optimalisatie van assortiment & presentatie
  • Optimalisatie van prijzen & promoties
  • Personalisatie en loyaliteit
  • Categorieverbeterplan en shopper inzichten
  • Programmeren voor data science

 
Aan de slag met data
Naast het opdoen van kennis over de mogelijkheden van het werken met Big Data, ga je ook daadwerkelijk met het analyseren, interpreteren en presenteren van data aan de slag. Zo werk je (in teamverband) met point-of-sale data aan een categorieverbeterplan en duik je tijdens de afsluitende workshop in omgevings- en shopperdata om de klant beter te begrijpen en daarmee praktische inzichten te genereren.

Voor wie?

Professionals in de FMCG-sector met een academisch of HBO-denkniveau en ruime professionele werkervaring.

Docenten

Laurens Sloot (programmadirecteur Data-driven Retail & Trade Marketing)Topdocenten vanuit het EFMI, de wetenschap en databedrijven wisselen elkaar af en delen hun actuele kennis, visies en ervaringen. Het programma staat onder leiding van Prof. dr. Laurens Sloot, hoogleraar bij de RUG en oprichter van EFMI Business School.

Waarom de opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing?

✅ Diepgaande kennis over data-driven decision making
✅ Echt aan de slag met het analyseren, interpreteren en presenteren van data
✅ Ervaren docenten uit wetenschap en praktijk
✅ Interactie en discussie met medecursisten die elk hun perspectief en ervaringen inbrengen
✅ Programma met oog voor de praktische toepasbaarheid

Online informatiesessie op 24 april 2024

Voor geïnteresseerden organiseren we op woensdag 24 april a.s. (van 16-17 uur) een online informatiesessie. Klik hier om je hiervoor aan te melden.

Meer informatie

We sturen je graag (en uiteraard vrijblijvend) meer informatie over de opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing. Vul alsjeblieft onderstaand formulier in, zodat we je goed kunnen helpen.

NB: Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.