Data-driven Retail & Trade Marketing
Werken met big data in de FMCG-sector
De hoeveelheid data die beschikbaar is neemt in rap tempo toe (bijv. klantenkaartdata, Superscanner-data, winkeldata). Deze Big Data kunnen bedrijven een schat aan interessante inzichten opleveren, waarmee consumenten beter bediend kunnen worden en processen gestroomlijnd. Toch worstelen veel retailers en leveranciers met hoe zij de vele datastromen overzichtelijk en analyseerbaar kunnen opslaan, zodat de juiste inzichten sneller boven tafel komen.
EFMI Business School heeft in nauwe samenwerking met PRIME Retail & Trade Solutions een collegereeks ontwikkeld om managers in de FMCG-sector meer eigen te maken met de wijze waarop Big Data kunnen worden gebruikt om winkels, assortimenten, schappen, promoties en prijzen te optimaliseren.
Programma
De opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing is een 8-daagse collegereeks, die wordt verzorgd bij het EFMI op Kasteel Groeneveld in Baarn. Aan de orde komen o.a.:
- Data-gedreven category management
- Big data & retail technologie
- Optimalisatie van assortiment & presentatie
- Optimalisatie van prijzen & promoties
- Personalisatie en loyaliteit
- Categorieverbeterplan en shopper inzichten
- Programmeren voor data science
Aan de slag met data
Naast het opdoen van kennis over de mogelijkheden van het werken met Big Data, ga je ook daadwerkelijk met het analyseren, interpreteren en presenteren van data aan de slag. Zo werk je (in teamverband) met point-of-sale data aan een categorieverbeterplan en duik je tijdens de afsluitende workshop in omgevings- en shopperdata om de klant beter te begrijpen en daarmee praktische inzichten te genereren.
Voor wie?
Professionals in de FMCG-sector met een academisch of HBO-denkniveau en ruime professionele werkervaring.
Docenten
Topdocenten vanuit het EFMI, de wetenschap en databedrijven wisselen elkaar af en delen hun actuele kennis, visies en ervaringen. Het programma staat onder leiding van Prof. dr. Laurens Sloot, hoogleraar bij de RUG en oprichter van EFMI Business School.
Waarom de opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing?
✅ Diepgaande kennis over data-driven decision making
✅ Echt aan de slag met het analyseren, interpreteren en presenteren van data
✅ Ervaren docenten uit wetenschap en praktijk
✅ Interactie en discussie met medecursisten die elk hun perspectief en ervaringen inbrengen
✅ Programma met oog voor de praktische toepasbaarheid
Meer informatie
We sturen je graag (en uiteraard vrijblijvend) meer informatie over de opleiding Data-driven Retail & Trade Marketing. Vul alsjeblieft onderstaand formulier in, zodat we je goed kunnen helpen.