Advanced Food Commerce Program

Praktijkgerichte food opleiding met focus op commercie

Lees meer in de brochure (pdf) Aanmelden online informatiesessie

Het Advanced Food Commerce Program in vogelvlucht

✅ Je ontwikkelt een heldere visie op ontwikkelingen in de foodbranche
✅ Je doorgrondt de essentie van de belangrijkste formules in de foodsector
✅ Je ontwikkelt een omni-channel perspectief en kunt vanuit de customer journey een heldere kanaalaanpak formuleren
✅ Je ontwikkelt een visie op de categorie en kunt potentiële waardegroei identificeren
✅ Je kunt data-gedreven inzichten vertalen naar een categorieverbeterplan
✅ Je kunt strategisch inkoopbeleid doorvertalen naar een praktische buying & sourcing aanpak
✅ Je vergroot de commerciële slagkracht van jezelf en jouw team

Op weg naar ‘commercieel meesterschap’

De foodsector verandert sterk. Consumentengedrag is grillig en het concurrentieveld is in toenemende mate onderhevig aan veranderingen. Dat merk je in jouw commerciële rol, of je nu werkt bij een retailer of een leverancier. Het is een grote uitdaging om dit in de dagelijkse hectiek te vertalen naar je eigen visie, zodat je proactief kunt handelen en in de ‘lead’ kunt blijven.

Het Advanced Food Commerce Program is een allround food opleiding die je de mogelijkheid biedt om weer een grote stap te zetten in het proces naar ‘commercieel meesterschap’. Je leert de foodsector tot in de vezels te doorgronden en vergroot je commerciële impact. De kennis die je opdoet kun je direct inzetten in de dagelijkse praktijk.

Programma

Het Advanced Food Commerce Program beslaat in totaal 18 opleidingsdagen, verdeeld over 3 modules:

Purchasing & Negotiation Tactics (6 dagen)
▪ Channel & Customer Development (6 dagen)
Data-driven Category Management & Trade Marketing (6 dagen)

Het doorlopen van de opleiding duurt ongeveer 1,5 jaar.

Voor wie?

Deelnemers zijn werkzaam in de foodsector (leveranciers, retail en foodservice) en hebben academisch of HBO-denkniveau en ruime werkervaring op professioneel niveau. Voorbeeldfuncties: accountmanager, channelmanager, customer intelligence manager, trade marketeer, inkoper, category manager, formulemanager, shopper manager, etc.

Docenten

Het docentencorps bestaat uit ervaren EFMI-docenten. Daarnaast verzorgen talrijke praktijkdocenten van retailers, fabrikanten, foodserviceorganisaties en andere deskundigen gastcolleges.

Online informatiesessie op 7 januari 2025

Voor geïnteresseerden organiseren we op dinsdag 7 januari a.s. (van 15.30 -16.30 uur) een online informatiesessie. Klik hier om je hiervoor aan te melden. Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met programmadirecteur Erik Visser (visser@efmi.nl) als je vragen hebt over het programma.

Aanmelden online informatiesessie

Lees meer in de informatiebrochure

We sturen je graag (en uiteraard vrijblijvend) meer informatie over het Advanced Food Commerce Program. Vul alsjeblieft onderstaand formulier in, zodat we je goed kunnen helpen.

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Wilt u EFMI-congresuitnodigingen en -researchupdates ontvangen?
NB: Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.