EFMI Business School en Superscanner gaan intensiever samenwerken
De digitale transformatie gaat ook niet voorbij aan de foodsector. Het belang van data-driven insights gaat de komende jaren alleen maar toenemen. Om nog beter te kunnen inspelen op de groeiende behoefte van retailers en fabrikanten aan relevante, real-time marktinzichten hebben EFMI Business School en Superscanner besloten om intensiever met elkaar te gaan samenwerken.
Superscanner
Superscanner is gespecialiseerd in het verzamelen, structureren en presenteren van actuele online marktinformatie over prijzen, promoties, assortimenten en productsamenstellingen op item- en retailerniveau. Het in 2015 door Alwin van der Velden en Andries Mooij opgerichte Haarlemse technologiebedrijf voorziet met zijn geavanceerde algoritmen, databases en dashboards in de snel toenemende behoefte aan real-time marktinformatie bij retailers en fabrikanten. Met zijn expertise op het gebied van category management en analysetechnieken ondersteunt EFMI Business School Superscanner bij het doorontwikkelen van producten, zodat deze nog beter aansluiten bij de informatiebehoefte in de markt.
EFMI Business School
Door de samenwerking met Superscanner beschikt EFMI Business School over marktdata op het gebied van de retail-mix, die waardevolle input vormen voor de EFMI-studies en -managementopleidingen. Zo levert bijvoorbeeld de koppeling tussen de marktinformatie van Superscanner en de shopperdata uit de EFMI Shopper Monitor nieuwe inzichten op die gedeeld kunnen worden via de EFMI-managementrapporten. De samenwerking met Superscanner vormt voor EFMI Business School niet alleen een kans om de service richting de EFMI-leden te
verbeteren, maar biedt ook de mogelijkheid om de databases open te stellen voor wetenschappelijk onderzoek van collega’s van diverse universiteiten.
Download complete nieuwsbericht