Weer een nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Actuele prijs- en promotieontwikkelingen in het Nederlandse supermarktkanaal
Sinds 2018 publiceren EFMI Business School en Superscanner periodiek de Prijs- en PromoScanner: een actueel overzicht met relevante ontwikkelingen en inzichten op het gebied van prijzen en promoties. In deze vierde editie borduren we voort op de in de voorgaande edities gepresenteerde inzichten en breiden wij die uit met enkele interessante, nieuwe analyses.
Vier centrale thema’s
In deze editie van de Prijs- en PromoScanner analyseren we de periode die loopt van week 1-2021 t/m week 43-2022 (30 oktober 2022). De focus ligt daarbij vooral op de drie (qua marktaandeel) grootste serviceformules van Nederland: Albert Heijn, Jumbo en PLUS.
De volgende thema’s staan centraal:
- Ontwikkeling van het reguliere prijsniveau
- Ontwikkeling van de promotie-intensiteit en -diepte
- Prijs- en promotieontwikkeling van AH Prijsfavorieten en Plus Laagblijvers
- Prijs- en promotieontwikkeling flitsbezorgers
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen het rapport ‘Prijs- en PromoScanner – Actuele prijs- en promotie-ontwikkelingen in het Nederlandse supermarktkanaal’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij het rapport (zonder wachtwoord) downloaden in EFMI Online.
Download rapport (Pdf, 11 MB)
Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Bent u werkzaam voor een EFMI Bedrijfslid, maar heeft u nog geen login voor EFMI Online? Dan kunt u deze kosteloos aanvragen via deze link.
Nog geen EFMI-bedrijfslid?
Het EFMI-bedrijfslidmaatschap staat open voor retailers, fabrikanten en dienstverlenende organisaties in de levensmiddelensector. Per bedrijf ontvangen 3 tot 5 medewerkers alle managementrapporten, uitnodigingen voor evenementen, nieuwsbrieven en andere relevante informatie.
Meer EFMI Studies:
EFMI-studie naar het verdienmodel van supermarktondernemers
EFMI-studie naar internationale retailallianties
Nieuwe EFMI-studie: Prijs- en PromoScanner
Nieuwe EFMI-studie: De Strijd om het Supermarktschap 1998-2023
EFMI Update: De Relatie tussen Shoppers en A-merken
Nieuwe EFMI-studie: Streekassortiment als aanjager van omzet, winkeltevredenheid en klantenbinding
Nieuwe EFMI-studie: Van Kostprijs tot Supermarktprijs
Nieuwe EFMI-studie: Een duur geintje