EFMI Food Retail Outlook op 15, 16, 19 en 20 september 2022
(4 edities)
Munitie voor uw visievorming, jaarplannen en jaargesprekken
Wilt u het Nederlandse supermarktlandschap scherp op het netvlies hebben? Bent u op zoek naar fact-based input voor uw jaarplannen? En wilt u optimaal voorbereid aan de start verschijnen van de jaargesprekken met uw handelspartners? Neem dan deel aan de EFMI Food Retail Outlook op 15, 16, 19 of 20 september a.s. (10.00-16.30 uur). Wij verwelkomen u graag in de interactieve setting van onze thuisbasis: de Oranjerie van Kasteel Groeneveld in Baarn.
Thema’s
Tijdens de 10e editie van de EFMI Food Retail Outlook gaan wij o.a. uitgebreid in op de volgende thema’s:
> De Nederlandse foodmarkt is een verzadigde markt waarin het geconsumeerde volume nauwelijks meer toeneemt. Hoe ontwikkelt zich de strijd om het maagaandeel tussen de verschillende kanalen? Heeft het foodservicekanaal zijn road-to-recovery na de covid-crisis inmiddels afgerond? En weten shoppers de speciaalzaak nog te vinden?
> Covid-jaar 2020 was zowel qua omzet als qua rendement een geweldig supermarktjaar. Hoe ontwikkelen de omzetten en marges zich in 2021-2022? Hoe presteren Albert Heijn, Jumbo, PLUS, Lidl, Aldi en de andere supermarktorganisaties? En wordt de COOP-ombouw voor PLUS een easy-ride-in-the-park of zijn er toch hobbels op de weg?
> Grondstof-, energie- en transportprijzen zijn in de afgelopen periode enorm gestegen. Wat is de korte- en langetermijnimpact van deze prijsstijgingen op de inflatie? En wat is (en wordt) de impact op de leveranciersperformance?
> Hoe ontwikkelen zich de prijsniveaus van Albert Heijn, Jumbo, PLUS en de andere supermarktformules? Zijn er verschillen waarneembaar tussen assortimentsgroepen en tussen A-merken en huismerken? En hoe hebben de promotieintensiteit en -diepte van de verschillende formules zich ontwikkeld?
> Na de covid-groeispurt lijken de online omzetten zich in 2022 te stabiliseren. Hoe gaat het met de online business van Albert Heijn, Jumbo, Picnic en de andere spelers? Wat zijn de verwachtingen richting 2025-2030? En welke impact heeft online op het verdienmodel van de traditionele servicesupermarkten?
> In veel Nederlandse steden groeit de weerstand tegen de flitsbezorgers. Wat weten we over Gorillas, Getir, Flink en eventuele andere nieuwkomers uit binnen- en buitenland? Hoe staat het met de ‘adoptie’ van flitsbezorging onder Nederlandse shoppers? En welke rol gaan supermarkten in dit gemakssegment spelen?
Sprekers
De volgende inspirerende sprekers delen tijdens de EFMI Food Retail Outlook hun visies, ervaringen en business cases:
> Marcel van Aalst (Directeur Onderzoek | EFMI Business School)
> Alwin van der Velden (Co-founder | Superscanner)/Erjen van Nierop (Senior Onderzoeker | EFMI Business School)
> Laurens Sloot (Algemeen Directeur | EFMI Business School)
Munitie
Aan het einde van de dag heeft u munitie voor uw visievorming, uw jaarplannen en uw jaargesprekken.
Kortom, deelname aan de EFMI Food Retail Outlook is een uitstekende ‘investering’ in uzelf en uw organisatie.
Hand-outs presentaties
Zoals vaste bezoekers van voorgaande edities van ons gewend zijn, presenteren wij ook tijdens de EFMI Food Retail Outlook 2023 weer een groot aantal analyses. Daags na de Outlook ontvangt u per e-mail een uitgebreid naslagwerk (pdf), met daarin de hand-outs van de presentaties.
Download programma Direct inschrijven
LET OP: op elk van de genoemde data is slechts plaats voor maximaal 30 deelnemers. Wilt u verzekerd zijn van deelname (op de dag van uw voorkeur)? Wacht dan niet en meld uzelf zo snel mogelijk aan via de inschrijflink. Vorig jaar waren alle edities snel uitverkocht.
Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden in september 2022. Inschrijven is daarom niet meer mogelijk.