EFMI Food Retail Outlook op 8, 9, 13, 15 en 16 september 2021 (5 edities)

Munitie voor uw visievorming, jaarplannen en jaargesprekken

Wilt u het Nederlandse supermarktlandschap scherp op het netvlies hebben? Bent u op zoek naar fact-based input voor uw jaarplannen? En wilt u optimaal voorbereid aan de start verschijnen van de jaargesprekken met uw handelspartners? Neem dan deel aan de EFMI Food Retail Outlook op 8, 9, 13, 15 of 16 september a.s. (10.00-16.30 uur). Wij verwelkomen u graag in de interactieve setting van onze thuisbasis: de Oranjerie van Kasteel Groeneveld in Baarn.

Thema’s

Tijdens de 9e editie van de EFMI Food Retail Outlook gaan wij o.a. uitgebreid in op de volgende thema’s:

> Nederlandse supermarkten hebben qua omzet een fantastisch jaar achter de rug. Maar hoe hebben de rendementen van de verschillende food retailers zich in 2020 ontwikkeld? Heeft Aldi bijvoorbeeld de vrije val van zijn winstmarge weten te stoppen?

> Hoe ontwikkelen het prijs-, promotie- en assortimentsbeleid van Albert Heijn, Jumbo, PLUS en de andere supermarktformules zich? En wat is de impact van de nieuwe alcoholwet, die per 1 juli een einde heeft gemaakt aan acties met meer dan 25% korting, op de categorie alcoholische dranken?

> Jumbo viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum. Lange tijd leek alles wat Jumbo aanraakte te veranderen in goud. Is dat nog steeds het geval? Hoe staat het familiebedrijf uit Veghel er anno 2021 voor? En wat worden de uitdagingen in de komende periode?

> Met de ombouw van de tachtig Deen-supermarkten is de volgende fase van de consolidatie in de sector aanstaande. Wordt die ombouw een abc’tje voor AH, Vomar en Dekamarkt? En wie wordt de volgende retailer die uit het straatbeeld verdwijnt?

> Online boodschappen doen heeft in de afgelopen periode een enorme groeispurt doorgemaakt. Wat zijn de verwachtingen richting 2025? En hoe groot wordt de impact van online op het verdienmodel van de traditionele servicesupermarkten?

> In amper een paar maanden tijd worden de grote Nederlandse steden overspoeld met flitsbezorgers van onder andere Gorillas, Getir en Flink. Hoe ziet hun businessmodel eruit? En hoe gaan deze nieuwe spelers hun verdienmodel rondrekenen?

> Het foodservicekanaal is hard geraakt door de covid-crisis. Hoe ziet de road-to-recovery eruit? Lukt het speciaalzaken om de omzetgroei van 2020 structureel vast te houden? En hoe groot is de impact van de retail-lockdowns op non-food retailer Action?

> Wat worden de issues en uitdagingen voor food retailers richting 2025? Moeten traditionele food retailers hun winkels als ‘platform’ gaan exploiteren? En hoe zouden handel en industrie in die platformgedachte nieuwe waarde kunnen creëren?

Sprekers

De volgende inspirerende sprekers delen tijdens de EFMI Food Retail Outlook 2020 hun visies, ervaringen en business cases:
> Marcel van Aalst (Directeur Onderzoek | EFMI Business School)
> Alwin van der Velden (Co-founder | Superscanner)
> Laurens Sloot (Algemeen Directeur | EFMI Business School)

Munitie

Aan het einde van de dag heeft u munitie voor uw visievorming, uw jaarplannen en uw jaargesprekken.
Kortom, deelname aan de EFMI Food Retail Outlook is een uitstekende ‘investering’ in uzelf en uw organisatie.

Hand-outs presentaties

Zoals vaste bezoekers van voorgaande edities van ons gewend zijn, presenteren wij ook tijdens de EFMI Food Retail Outlook 2022 weer een groot aantal analyses. Daags na de Outlook ontvangt u per e-mail een uitgebreid naslagwerk (pdf), met daarin de hand-outs van de presentaties.

Download programma Direct inschrijven

NB: 4 edities van de EFMI Food Retail Outlook zijn reeds (bijna) vol. Daarom is besloten om op 15 september een extra editie te organiseren. Wilt u nog deelnemen, wacht dan niet te lang met aanmelden. Er geldt een maximum van 25 deelnemers per editie.

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.