EFMI Food Retail Outlook op 9 en 15 september 2020

Munitie voor uw visievorming, jaarplannen en jaargesprekken

Wilt u het Nederlandse supermarktlandschap scherp op het netvlies hebben? Bent u op zoek naar concrete input voor uw jaarplannen? En wilt u optimaal voorbereid aan de start verschijnen van de jaargesprekken met uw handelspartners? Neem dan (online!) deel aan
de EFMI Food Retail Outlook op woensdag 9 september of dinsdag 15 september 2020.

Thema’s

Tijdens de 8e editie van dit kennisevent van EFMI Business School krijgt u onder andere antwoord op de volgende vragen:

> Hoe presteert het supermarktkanaal in termen van groei, waardecreatie en winstgevendheid? Hoe staat het met de margeontwikkeling en andere performancemaatstaven van de individuele supermarktorganisaties? En welke invloed heeft de coronacrisis op de concurrentieverhoudingen met foodservice, speciaalzaken en andere fmcg-verkopende non-food kanalen?

> Komt het marktaandeelplafond van LIDL in NL in zicht? Is de opname van A-merken een verstandige keuze van LIDL? En welke gevolgen heeft dit voor de margemix van servicesupermarkten als AH, Jumbo en PLUS?

> Hoe ontwikkelen het reguliere prijspeil, de promotieintensiteit en de promotiediepte zich bij AH, Jumbo en de andere supermarktformules? In hoeverre heeft de coronacrisis invloed op het prijs- en promotiebeleid? En wat kunnen we leren als we kijken naar de prijslijnen die de verschillende formules hanteren?

> Krijgt online boodschappen doen in Nederland ook op lange termijn een boost door de coronacrisis? Hoe staat het – vijf jaar na de lancering – met het ‘bereik’, de performance en de impact van PICNIC in food retail? En hoe vergaat het vernieuwende business modellen als Thuisbezorgd.nl en HelloFresh?

> Hoe diep en langdurig wordt de economische recessie in Nederland? Welke overeenkomsten en verschillen zijn er met eerdere recessies? En welke learnings kunnen we daaruit trekken voor het beleid van retailers en leveranciers?

Sprekers

De volgende inspirerende sprekers delen tijdens de EFMI Food Retail Outlook 2020 hun visies, ervaringen en business cases:
> Marcel van Aalst (Directeur Onderzoek | EFMI Business School)
> Alwin van der Velden (Co-founder | Superscanner)
> Laurens Sloot (Algemeen Directeur | EFMI Business School)

Munitie

Aan het einde van de dag heeft u munitie voor uw visievorming, uw jaarplannen en uw jaargesprekken.
Kortom, deelname aan de EFMI Food Retail Outlook is een uitstekende ‘investering’ in uzelf en uw organisatie.

Hand-outs presentaties

Zoals vaste deelnemers aan voorgaande edities van ons gewend zijn, presenteren wij ook tijdens de EFMI Food Retail Outlook 2021 weer een groot aantal sector-, kanaal- , formule- en shopperanalyses. Daags na de Outlook ontvangt u per e-mail een uitgebreid naslagwerk (pdf), met daarin de hand-outs van de presentaties.

Download programma Direct inschrijven

Let op: het aantal nog resterende deelnameplaatsen is op beide data beperkt. Wilt u zich verzekeren van een deelnameplaats? Meldt u zich dan zo snel mogelijk aan.

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.

× Stel uw vraag via Whatsapp