Retail Disruptors is uit!
Een boek over de spectaculaire opkomst en impact van de hard discounters
In de afgelopen twee jaar heeft Laurens Sloot (EFMI en Rijksuniversiteit Groningen) samen met Jan-Benedict Steenkamp (University of North Carolina) veel tijd gestoken in een internationaal boek over het fenomeen ‘hard discounting’ en de impact van dit krachtige business model op traditionele retailers en fabrikanten.
Kogan Page heeft het boek met de titel ‘Retail Disruptors – the spectacular rise and impact of the hard discounters‘ vandaag officieel gepubliceerd. Eerder ontvingen Leo Kivits en Harry Brouwer, twee ‘leermeesters’ van Laurens in het FMCG-vak de eerste exemplaren van het boek.
Opbouw van het boek Retail Disruptors
Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel van Retail Disruptors gaan de auteurs in op het unieke hard discount business model, hoe het hard discount concept zich heeft doorontwikkeld, waarom consumenten zich voelen aangetrokken tot hard discounters en hoe hard discounters zich in diverse landen en continenten ontwikkelen.
In het tweede deel van het boek wordt de impact van hard discounters op traditionele retailers besproken, welke strategieën retailers kunnen volgen om hard discounters te tackelen en hoe service retailers hun inkoopkosten kunnen drukken.
Het derde deel van het boek gaat in op de vraag welke kansen en bedreigingen de opkomst van hard discounters biedt voor PL- en merkfabrikanten.
Natuurlijk wordt het boek afgesloten met een ‘future outlook‘.
Inhoudsopgave
Bestelinformatie
De EFMI Bedrijfsleden hebben het boek Retail Disruptors inmiddels per post ontvangen. Vanaf vandaag is het ook te bestellen via bijvoorbeeld Bol.com en Amazon (EAN 9780749483470). Retail Disruptors is als Paperback én als E-book beschikbaar. Het boek telt 264 pagina’s.