Retail Disruptors is uit!

Een boek over de spectaculaire opkomst en impact van de hard discounters

In de afgelopen twee jaar heeft Laurens Sloot (EFMI en Rijksuniversiteit Groningen) samen met Jan-Benedict Steenkamp (University of North Carolina) veel tijd gestoken in een internationaal boek over het fenomeen ‘hard discounting’ en de impact van dit krachtige business model op traditionele retailers en fabrikanten.

Kogan Page heeft het boek met de titel ‘Retail Disruptors – the spectacular rise and impact of the hard discounters‘ vandaag officieel gepubliceerd. Eerder ontvingen Leo Kivits en Harry Brouwer, twee ‘leermeesters’ van Laurens in het FMCG-vak de eerste exemplaren van het boek.

Koop bij bol.com

Opbouw van het boek Retail Disruptors

Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel van Retail Disruptors gaan de auteurs in op het unieke hard discount business model, hoe het hard discount concept zich heeft doorontwikkeld, waarom consumenten zich voelen aangetrokken tot hard discounters en hoe hard discounters zich in diverse landen en continenten ontwikkelen.

In het tweede deel van het boek wordt de impact van hard discounters op traditionele retailers besproken, welke strategieën retailers kunnen volgen om hard discounters te tackelen en hoe service retailers hun inkoopkosten kunnen drukken.

Het derde deel van het boek gaat in op de vraag welke kansen en bedreigingen de opkomst van hard discounters biedt voor PL- en merkfabrikanten.

Natuurlijk wordt het boek afgesloten met een ‘future outlook‘.

Inhoudsopgave

Bestelinformatie

De EFMI Bedrijfsleden hebben het boek Retail Disruptors inmiddels per post ontvangen. Vanaf vandaag is het ook te bestellen via bijvoorbeeld Bol.com en Amazon (EAN 9780749483470). Retail Disruptors is als Paperback én als E-book beschikbaar. Het boek telt 264 pagina’s.

Leeservaringen Retail Disruptors

"Hard discounters are a proven concept with plenty of opportunities to expand both in geographies around the world as well as in different product categories and more business sectors. It is critical to everyone in business to fully understand these developments. This book provides the best possible insights regarding the phenomenon of hard discounting, as [both] a learning about business models and as a valuable base for day-to-day and strategic decisions. A book worth every minute to read."

Harry Brouwer, Executive Vice President, Unilever Food Solutions – Global

"A must-read for any brand marketer. Hard discounters have come like a “thief in the night”, responsible for reducing manufacturer brand sales by half trillion dollars annually. Many national brands stuck their heads in the sand and are now under the hammer to defend their brands against the hard discounter “brands”. Yes, while we were asleep at the wheel, Aldi, Lidl and others built “brand” connections with consumers. Is it too late to save your brand? You’d better hope not."

John Gerrie, Chairman, FMCG Association ANZ

"Retail Disruptors is a seminal work that defines the strategy, tactics and impact of the global hard discounter phenomenon. It’s essential reading for everyone that competes with or sells to this dynamic sector of retailing."

John Failla, Founder, Store Brand Decisions, US

"Finally a book that analyses the discounters from an international, global perspective! Most publications focus on national markets. Not this book. This makes the book definitely a “must-read” for everyone professionally involved in the retail business today. But also shoppers, interest groups, investors and policy makers can learn from the unique insights and considerations revealed in the book."

Philippe Gruyters, Managing Director European Marketing Distribution (EMD), Europe’s largest grocery alliance

"Professors Steenkamp and Sloot have written a “must-read” for anyone interested in retail. The book allows one to truly understand the disruptive powers of discount formulas. It should therefore be on every retail professional’s night stand."

Dave Pieters, former General Manager, Coles Australia

"In the last 25 years, hard discounters have achieved remarkable success in the Western world. So far, conventional retailers and brand manufacturers have failed to find the right answers as to how to deal with this retail disruption. The very insightful book by Steenkamp and Sloot uncovers the primary secrets of the hard discount business model. It will be very helpful for retailers and marketers around the world to understand why they are so succesful. Just one warning: understanding hard discounters doesn’t mean that you can beat them!"

Kees Buur, former Buying Director Health and Beauty, A.S. Watson Benelux

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.