Foodretail meets Foodservice Congres op woensdag 7 maart a.s.

Blurring 2.0: convenience & beleving als groeimotoren

Foodretail meets Foodservice Congres 2018

De economie draait als een tierelier, het consumentenvertrouwen is ‘sky high’ en de consument laat het geld weer rollen. Daarbij blijkt dat de consument vooral bereid is om te betalen voor convenience. Tijdsbesparing in combinatie met beleving lijkt het toverconcept, of het nu gaat om foodservice (fast dining) of food retail (ready to eat). Een ideaal klimaat dus om te experimenteren met nieuwe concepten die de consument meer convenience bieden. En dat gebeurt ook volop. Om er enkele te noemen:

> De supers ontwikkelen in rap tempo nieuwe concepten, zoals Coop Vandaag, Jumbo City en Spar University. Ook HEMA lanceerde in het najaar van 2017 een nieuw foodconcept: ‘Lekker HEMA’.
> Picnic zet de markt voor online food retail op zijn kop. Ondertussen groeien ook AH, Jumbo en Plus als kool met hun online services.
> Takeaway.com realiseert in Nederland al voor een half miljard aan foodservice bestellingen en HelloFresh is inmiddels beursgenoteerd.
> La Place verdubbelt in één jaar tijd haar restaurant-netwerk en heeft plannen voor een internationale roll-out op vliegvelden. Ook zien we steeds meer La Place elementen terug in de Jumbo-winkels.

Programma Foodretail meets Foodservice Congres 2018Veel van deze concepten hebben twee dingen gemeen: ze bieden gemak en beleving tegen een acceptabele prijs. In veel gevallen betreft het een blurring van foodservice & foodretail aan de ene kant en een integratie van online & offline aan de andere kant.

Wat betekenen deze trends op het gebied van convenience en beleving voor uw eigen business model? Op deze en nog veel meer vragen gaan we in tijdens het Foodretail meets Foodservice Congres 2018. Het belooft een spetterende tweede editie van dit congres te worden met topsprekers uit de wetenschap en de praktijk van foodretail en foodservice!

Topsprekers uit binnen- en buitenland

Gedurende de dag wordt u bijgesproken over dit thema door topsprekers uit binnen- en buitenland, die hun business cases toelichten of het thema vanuit een wetenschappelijk perspectief benaderen. In de ochtend gaan we in op de impact van online, terwijl we na de lunch meer specifiek ingaan op blurring trends. Met topsprekers van o.a. La Place, HEMA, Coop en de Universiteit van Keulen.

Initiatief van EFMI Business School, FoodService Instituut Nederland en Rabobank

Om de blurring-trend en de impact op foodretail en foodservice verder te verdiepen hebben EFMI Business School, FoodService Insitituut Nederland en Rabobank de handen ineen geslagen. Vorig jaar werd het eerste “Foodretail meets Foodservice Congres” georganiseerd en bezocht door ruim 200 top executives van food retailers, foodservicebedrijven en leveranciers. De reacties na afloop waren erg positief, wat voor de organiserende partijen reden is om dit jaar de tweede editie te organiseren.

Inmiddels hebben zich al ruim 250 directieleden en senior managers van foodretail, foodservice en leveranciers aangemeld. Mocht u nog willen deelnemen, wacht dan niet te lang met inschrijven!

 

Download programma Direct inschrijven

Dit congres heeft reeds plaatsgevonden. Het is daarom niet meer mogelijk om in te schrijven.

 
 

EFMI Business School is in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Geleidelijk is het EFMI uitgegroeid tot toonaangevend academisch kennisinstituut in de Nederlandse levensmiddelensector. Het EFMI biedt diverse opleidingen aan voor senior managers uit de food sector, waaronder de Executive MBA die in samenwerking met de Business School van de Rijksuniversiteit Groningen wordt aangeboden. EFMI Business School houdt kantoor in de Oranjerie van Kasteel Groeneveld te Baarn. Ook de EFMI-opleidingen vinden plaats op deze mooie, centraal gelegen locatie met een rijke historie.