Nieuwe EFMI-studie: A-merken bij Aldi en Lidl
Een inventarisatie van learnings en visies in binnen- en buitenland
Het verkopen van A-merken via ALDI en LIDL is nog altijd een veelbediscussieerd thema. Een belangrijk verschil met enkele jaren geleden is dat de discussie tegenwoordig niet meer louter met emotionele argumenten, maar met rationele argumenten wordt gevoerd. Een belangrijke aanjager achter die verschuiving is dat A-merken bij ALDI en LIDL in binnen- en buitenland steeds vanzelfsprekender worden.
Drie centrale vragen
Wat is de actuele stand van zaken in Duitsland, België en Nederland als het gaat om de distributie van A-merken bij ALDI en LIDL? Wat zijn de gevolgen van de opname van A-merken in termen van prijs-, volume- en omzetontwikkelingen? En hoe gaat het aanbod van A-merken bij ALDI en LIDL zich volgens food executives in de komende jaren in Nederland ontwikkelen? Dat zijn de drie centrale vragen in dit EFMI-managementrapport.
Zoektocht naar insights
Om deze vragen te beantwoorden is via winkelbezoeken bij ALDI (Nord) en LIDL in Duitsland, België en Nederland het huidige aanbod met A-merken (SKU’s) in kaart gebracht. Met deskresearch is een interessant beeld ontstaan van de impact van ALDI-listings in Duitsland. Ten slotte is met de EFMI Food Executive Monitor in kaart gebracht hoe de branche verwacht dat het A-merkenaanbod bij ALDI en LIDL zich in ons land gaat ontwikkelen.
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen het rapport ‘A-merken bij Aldi en Lidl’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij het rapport zonder wachtwoord downloaden in EFMI Online.
Download rapport Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)
Nog geen EFMI Bedrijfslid?
Is uw bedrijf nog geen EFMI Bedrijfslid (zie ledenlijst)? Dan kunt u via onderstaande link wel een beknopte samenvatting downloaden.
Download beknopte samenvatting