EFMI-studie: Hellofresh – hype of sustainable business model?!
Een analyse van de performance van het Hellofresh maaltijdboxconcept
Online staat ook in de Nederlandse levensmiddelensector volop in de belangstelling. Binnen de Nederlandse online food markt onderscheidt EFMI Business School drie marktsegmenten: (1) online food retail, (2) online speciaalzaken en (3) online foodservice. Een snelgroeiend deelsegment binnen de online speciaalzaken, dat de laatste tijd regelmatig in de schijnwerpers staat, zijn de maaltijdboxaanbieders.
Inzicht in onbekend marktfenomeen
Hoewel het aantal maaltijdboxaanbieders in de Nederlandse markt toeneemt, is er vooralsnog weinig bekend over dit relatief nieuwe marktfenomeen. Om meer inzicht te krijgen in dit nieuwe marktsegment heeft het EFMI uitgebreid deskresearch gedaan en een analyse gemaakt van het business model en de performance van de grootste en bekendste aanbieder van maaltijdboxen in Nederland: HelloFresh.
De volgende vragen staan in dit EFMI-managementrapport centraal:
> | Wie is de grootaandeelhouder van HelloFresh en welke invloed heeft dat op de werkwijze van het bedrijf? |
> | Hoe ziet het HelloFresh model eruit in termen van klantenpropositie, marketing, supply chain en dergelijke? |
> | Hoe presteert HelloFresh qua omzet, kosten en winstgevendheid in zijn totaliteit, binnen de regio ‘Europa’ en in Nederland? |
Rapport downloaden
EFMI-bedrijfsleden kunnen het rapport ‘Hellofresh – hype of sustainable business model’ downloaden en vervolgens openen met het wachtwoord dat zij per e-mail hebben ontvangen. Daarnaast kunnen zij het rapport zonder wachtwoord downloaden in EFMI Online.
Download rapport Inloggen EFMI Online (exclusief voor EFMI-bedrijfsleden)